The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Va ere för dag?

Kategori: Allmänt

Åh jag blir helt snurrig. Ere måndag? känns som tisdag...blir väl så när man jobbar jämt och för att det varit så mkt helgdagar och tjohej på sistone. Nästa helg är jag ledig, inte för att det blir nån carpe diem då, bara såsa runt och va sunkig. Eller jag ska iofs dra till sandvika och kolla lite i butiker men helgerna är allmänt sjukt lata om jag inte jobbar. Föredrar  nästan att göra nån nytta och lägga energin på kenneln.

Annars försöker jag köra carpe diem varje dag. Minst en grejj varje dag som gör att jag tar vara på livet.

Idag var det.....ehm.....sova en stund på lunchen med hundarna??! Fast iofs, det är dom stunderna när vi ligger och skedar i sängen alla 3 (penny får ju inte vara i sängen på natten) som  man kommer komma ihåg när de en vacker dag inte finns längre. Då står tiden stilla och jag uppskattar att jag har dem och att vi alla ligger där och är trygga i sängen för utanför finns en ibland ond värld full av attackschäfrar och rimadyltabletter och kymlingelänkar (Dina korsade den en gång, ALLA FILER.  åh vad jag blev glad då, blev fan 10 år äldre bara där).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: