The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

pennykaos

Kategori: Allmänt

OK, hela historian började förr förra helgen med att Penny inte ville hoppa upp i sängen o i soffan. Sen av och till utomhus i vissa rörelser har hon skrikit till. I slutet av förra veckan skrek hon till och lyfte upp det dåliga benet av och till. Vila hjälpte inte alls, men det blev inte direkt värre. Så igår så tog jag henne till Dyrehospitalet för lite undersökning. De tyckte jag skulle lämna henne över arbetsdagen så de kunde ta röntgen och undersöka mer noggrannt. Det talades om att det kunde vara kalkbildning i ryggen ect. Jag blev lite kall. Det ordet är aldrig bra. Glöm att hunden ska gå med smärta resten av livet så man måste tokmedicinera och hålla på. Vissa kanske tycker det är ok, men jag har varit i branschen i 9 år nu. Jag tittar inte bort när problem dyker upp. Och jag skulle inte låta min hund lida pga ens egna egoism.

Iallafall så bestämde vi att det skulle tas lite bilder på ryggen (viktigast att det inte var nått prob där) men sen även delar av benet och även tårna som vi är säkra på har atros pga av benbrott i tidigare liv för tassen är lite krumm.

Röntgen visade som tur var inget allvarligt, men inte heller nått som direkt kan förklara varför hon haft problem. Jag är ju ganska säker på att hon halkat illa eller gått o spänt sig och nu fått problem med stela muskler eller nån sträckning i ryggen eller dylikt. Till min förvåning visade inte tårna nått spec heller. Fast det kan jag inte tro, så vi kommer säkert specificera oss på en undersökning av bara tårna i nån gång i framtiden, nått måste ju vara galet lixom.

Så nu är det vila i 14 dagar (kul liv för en hund va? Har redan vilat i 10 dagar ju). Och metacam och sen får vi se om det blir bättre.

Skulle ta ut metacam tabs (som de såklart inte hade inne, fick beställa, jag som ville börja med dem igår typ). Sen kostar 84 tabs 750 nok (nästan 1000 sve), ouch lixom. Fast ingen summa är för stor för våran skatt =)

Och såklart så täckte inte försäkringen medicin. Dinas gör det, men inte pennys.....ugh lixom.

Nu har vi några spännande 14 dagar som går ut på att gå korta rastturer och sen sitta inne o glo. Kanske får ta Dina på lite längre prom men jag hatar o lämna en av hundarna hemma, det känns så fel. De är vana vid o ha varandras sällskap när de är själva.

Bara typ 3 veckor kvar till Sthlm.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: