The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

14 dagar kvar

Kategori: Allmänt

tills jag åker hem. Mkt som ska ske.

Idag jobbar jag halvdag så jag kan städa och vara lite med mina älskade hundar. Ska nog bli skönt för dem med o komma hem till Staden så de slipper att bara umgås med mig och vara ensamma hemma när jag är på jobb. Jag är ju ledig 2,5 mån så då kommer det bli mkt tid till barnen =).

Inte nöjd att Dina försökte klippa Nova i fredags. Nova och Bertha lekte sig in i pirayans långlineradie och bam!! Nova sprang för sitt liv skrikandes med Dina som försökte hugga tag i hennes rumpa. Varför blir hon sådär ond mot vissa hundar? Helst valpar eller småhundar som är lite rädda, då ser hon sin chans minsann.

Dom kanske aldrig blir bästisar. Stör mig lite, vi ska ju dela gården hela sommaren. Aja, det löser sig nog.

Fantastiskt väder. Altandörren öppen så hundarna kan springa in och ut i sin hage (mest Dina som patrullerar dock). Så skönt med vår.

Penny mår mkt bättre, har börjat hoppa upp själv (lite trevande) i soffan igen. Hon har inte verkat ha så ont de senaste dagarna men hon är inte hundra 100 smidig och rörlig än, men vi får bara hoppas att det går framåt. Bara 9 dagars sen som hon höll på och dö nästan. Skulle vilja få henne av kortisonet, det sliter på hennes kropp. Hon blir insjunken fast hon ändå samlar vatten. Kortison is both a blessing and a curse.

Hon är glädjen i livet. Alla borde ha en greyhound, dom är bara de mest fantastiskt vänliga naturkrafter som finns.

Har hittat fina greys på NNL sidan, är otroligt sugen men har inte möjligthet för en till hund just nu. Men en dag så....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: