The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

post springbreak

Kategori: Allmänt

okej, det är inte över riktig än men det är på slutspurten. Har varit en intensiv jobbvecka nu under vårlovet. Lina har varit här. Hon kom förra fredagen och åkte igår. Behöver kanske inte säg att det känns tomt här utan henne. Vi har som vanligt alltid kul när vi jobbar ihop. Många sjuka grejjer och inside jokes. 100 koppar kaffe, turkisk peppar och massa annat. Jobbat dygnet runt känns det som. Igår när jag var själv fällde jag en liten tår av stress men som vanligt får jag ihop det ändå. Jag tvivlar inte på att det går men trycker bli så stort ibland.

Nu är det bara 6 veckor kvar för mig här i norge. Ja, fast sen är jag ju bara hemma i 2,5 mån och sen kommer jag tillbaka hit och jobbar över sommaren, så jag behöver inte säga hejdå för alltid.

Längtar till Sthlm men kommer sakna dettta ställe enormt. Känns konstigt att jag inte ska bo i mitt hus och allt så länge till. Och kenneln, alla söta och underbara hundar och katter. Och hästar och hönorna....ect ect. U get the picture.

Dags o börja förbereda, packa lite smått, bestämma vilken helg jag ska klippa Dina och bada Pina. Måste fixa med folkbokföringen så jag kan bli svensk igen. Massor att göra. Det är ju 6 veckor kvar men det går ju rätt snabbt, och jag hatar o göra saker i sista sekund, iaf när det är så mkt som ska fixas. Och när påskveckan kommer så är det bara o glömma o chilla.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: