The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Flyger fram..

Kategori: Allmänt

Inte jag på cony idag iaf, den saken är säker. Fan va han ska tramsa när man inte ridit på ett tag. I helgen blir det förhoppninsvis lite samridning så tror jag han sköter sig bättre.

Helt iskall fortf. Inget man bli så kall av som att rida på vintern, helt unbelievable!

Det som flyger fram är tiden. Snart februari. Yikes. Snart är det hemgång som gäller. Börjar redan känna mig rastlös. Detta sker varje år eller varje halvår i värsta fall. Flyttkänslan, den rotlösa känslan. Känslan av att alla ens grejjer ska vara antingen nedpackade och otillgängliga eller utspridda överallt. Räcker med att jag massor av grejjer i Josefina och Robins källare. Matbord hos irma, diverse saker hos Emetin. Det jag inte har så mkt av nu är kläder måste jag erkänna. Levt i mjukisbrallor och diverse variationer av hoodies men snart är det dags att ta tillbaka stadslivet och då äre inga slacks som gäller. Rensade ut jävligt mkt när jag packade ner senaste boet, ganska skönt. Skönt o börja på Noll.....ibland.

Har haft dålig hälsa på sistone. En tand som gör svinont då och då. Yrsel ena dagen, illamåenda andra, ont i magen 3:e, orkeslös 4:e. Totalt hypokondrisk 5:e. Men...the show must go on.

Har kommit på varför jag aldrig velat ha katt. Dom är överallt. Iaf Mons. Idag smet han in på kontoret. När jag sitter med kund i telefon ska han nr:1 Stå i bokningsboken nr:2 stryka sig mot pennan när jag försöker skriva. Helt omöjligt att jobba med Mons på skrivbordet. Han är sån som stalkar en. Är jag in hönshuset ska han gå in där och sitta och kolla när jag städar. Hönorna blir helt stela av skräck för denna tiger som är inne och kollar läget. Om man böjjer sig ner ska han hoppa upp på ens rygg och axlar och gärna förbli där. Han väger typ 5 kg. Så det blir lite tungt och gå och göra hön-sysslor efter en liten stund.

Skön katt ändå =)

I helgen blire ledigt och lite jobb.

Ska köpa ny bil när jag återvänder till Svea rike. Så nu räknas varje slant. En Volvo v70 140 hk, helst automat (har blivit såld på det efter o ha kört peders cross country) har jag nog bestämt mig för....ja, ni får gärna kommentera på det =P.

Mkt plats för hundarna och bra stabila grindar....oh yeah!!



Kommentarer

  • Marre säger:

    Katter är sköna, men det är sällan man kan bli så irriterad som på en katt ;) Trust me!



    Det är en smutt bil du vill ha, men drar mye soppa, speciellt om du vill ha automat =)



    Kram!

    2012-01-27 | 19:58:34
  • Emelie säger:

    Haha, that´s the charm and the curse med katter :-) Myrra o co brukade alltid hoppa upp och slicka smör från smörpaketet så fort man vände ryggen till, eller ja, smaka på vad för slags ätbart man nu hade framme. Mons är jäkligt sweet!



    Uuh, jag var på Volvo och provsatt några bilar, blev lite smått besatt och ångrade halvt att jag har köpt en golf he he, fast min är ju en bra nybörjarbil :-)



    xoxo

    2012-01-27 | 20:06:59
  • Miriam säger:

    Jag kollade volvo, dom drog inte så mkt soppa. Kanske 0,7 0,8 och min fiat drog ca 0.5 0,6 och det tyckte jag var överkomligt men detta måste helt klart granskas noggrannare innan köp. Jag är en sucker för en icke-sucker....av bensin ha ha.



    Men vissa volvos drar mkt. Pappas drar typ....nu kmr han rätta mig om jag har fel 1,5???? Kan det va så mkt??? 1,2???

    2012-01-28 | 18:06:58

Kommentera inlägget här: