The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Trååååk

Kategori: Allmänt

Bara jobbar nu. Visserligen gått väldigt smidigt i veckan, bra hundar på kenneln. Blir ju lite lugnare då och mindre piss.

Ibland undrar jag varför man skaffar hanhund överhuvudtaget (och inte ens överväger kastration). Utan dem skulle det lukta så mkt bättre nere på kenneln. Måste vara ett globalt problem på dagis och kennlar. För hanhundar markerar inne (inte alla...men många) ,folk verkar inte ens fatta att det inte handlar om rumsrenhet. De kan ha tillgång till utegården och ändå pissa inne. Blir så irriterad när jag känner den där frätande hanhundspisslukten. AARGGHHH.

Nu är det ca 4 veckor till hemgång. Men innan dess ska mkt roliga saker hända, än är det inte slut.

Har varit en tuff vecka för Penny är forfarande skadad. Hon har vilat i 5 dagar nu med vad jag tror är en muskelsträckning i ryggen eller låret (det dåliga benet såklart). Är ganska säker på att hon varit lite för vild på den hala isen och nu måste betala priset. Man försöker få henne o ta det försiktigt när det är halt men det räcker med att säga hennes namn så rivstartar hon och kommer älgandes. Aja, får hoppas vi ser bättring snart annars blir det nog veterinären på måndag för o titta på det och ev få nån inflammatorisk medicin. Mår otroligt dåligt när bästa kråkan har ont och är ur form. Mitt hjärta blöder verkligen. Även om hon är precis som vanligt förutom att hon inte vill hoppa upp i sängen och soffan. Det ska inte vara så, hon är den som flyger upp i sängen annars, så fort hon får chansen.

Hon har fått vara med lite på jobbet i veckan för att jag vill hålla henne under konstant uppsikt. Skönt o kunna göra så ibland. ÄVen om hundarna hellre är hemma o sover där det är lite lugnare =).

Kommentarer

  • Marre säger:

    Min gör det inte, då skulle han få spö ;D



    Kraam

    2012-03-18 | 16:37:36

Kommentera inlägget här: