The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Nothing more xiting...

Kategori: Allmänt

än att tala om vädret ha ha. Idag är det vår!! Bara 2 minus och man kan utan vantar en del. Fattar inte hur det kan ändras så snabbt. I lördags vare typ -17 och jag ville bara gråta. Nu har jag fått skruva ner alla element för stugan blev en stekugn istället för ett kylskåp när det blev varmare ute.

Bäst av allt är att man kan gå med hundarna i nån timma utan o känna sig som en djurplågare (och en självplågare).

Imorse när vi var ute vid 7.15 så hade det börjat ljusna. Halleluja. Jag ser ljuset i tunneln. Förra året vare nästan snöfritt här när jag kom från glasgow i slutet av feb. Men det är väl lite väl optimistiskt tänkt för denna gång.

Jag brukar aldrig tjata om vår och sommar för jag trivs ganska bra i miserabelt väder men detta år ska det bli DEILIGT som fan med lite värme och torr fast mark och inte så mkt kläder och tråckla på sig när man ska utanför dörren.

Från Tors-Mån kör jag solo på jobbet. AAAHH blir härligt. fullständig makt dygnet runt ha ha. Nämen det blir bra med xtratimmar och jag gillar ju o ta ansvar så. Peder åkte till ungern för o skjuta djur exakt vid denna tid förra året oxå, då var det första gången jag skulle vara själv med kenneln och telefon och mejl. Hade bara jobbat i typ en månad och var ganska nervös. Tiden går verkligen snabbt, kändes som igår ju. Men denna gång är jag ju inte nervös iaf =).

Om 2,5 v är det sportlov och då kommer Lina och det blir kjempegøy!! Ska övertala henne o dra till Ikea (måste ersätta lite tallrikar och ett bord som jag "teeat" sönder). Denna gång ska INTE vårt Ikeabesök sluta på Oslos vet.högskola med magpumpning mitt i natten iaf. Det ska jag se till.

Btw, RIP "Gulis" (höna)

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Va? Dog inte Gulis för typ ett halvår sen???



    xoxox

    2012-02-07 | 18:31:34
  • Miriam säger:

    Va? Nej!! Inte "gulis". Menar du "lilla hönan"?? Jag har döpt de båda gula hönorna till "Gulis" för jag kan inte se nån som helst skillnad på dem (förutom nu då, för den ena är ju död och borta).



    Den ena blev iaf dålig i början av helgen så Peder avlivade den idag. Han gjorde det på ett ställe där jag brukar rasta hundarna, mmh nice, massa fjädrar och grejjer på marken, welcome to the countryside. Ha ha.

    2012-02-07 | 19:47:47
  • Miriam säger:

    True story!!!

    2012-02-07 | 19:48:22

Kommentera inlägget här: