The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Ny vecka

Kategori: Allmänt

och penny mår nanodelen bättre. Det går långsamt men jag tror det går framåt iallafall. Vad som kommer ske i framtiden och med olika diagnoser och utfall tänker jag inte fundera på exakt nu. Nu tar vi en dag i taget...

Tillbaka på jobbet efter min sista lediga helg (och vilket bra helg då var oxå va?) innan jag flyttar tillbaka till Sverige. Vaknade inatt av att det var världens storm som rev i huset och imorse var det fan 0 grader ute och jag var isbit återigen. Great....

Alltid lika skönt o komma igång med kennelgörat. Se vilka som är kvar efter helgen. Man blir alltid lika glad när nån fått åka hem, för borta är bra men hemma är bäst, det gäller ju för alla småfyrfotinger (och vissa tvåbeningar oxå för den delen).

Gick ganska tidigt på lunch och gjorde den extra lång för att jag skulle kunna pyssla med penny. Kändes ju extra jobbigt o lämna henne imorse. Men hon sover ju bara när jag är borta och det är precis vad hon behöver. Ville inte ta med henne till jobbet när hon är så infektionskänslig och i så stort behov av lugn och ro.

Dina däremot, den lilla apekatten, hon studsar på väggarna nästan. Så hon fick vara ute i sin hage nästan hela lunchen. Hon älskar sin lilla hage.

Gud, fattar inte att det bara är typ 2,5 veckor kvar. Det ska bli superhärligt och se vänner igen, vara ledig och äta sushi ha ha. Och köpa billiga saker...som mat tex.

Och en bil. Jag längtar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: