The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

HÄRLIGT

Kategori: Allmänt

Det är fredag. Skit på teven, skitig disk i köket. Ska ner och stänga kenneln och bli skitig. Åt skit till middag (3 fake-nutella mackor ?! Mackorna straffar mig för nu mår jag illa av all sötma).

Men det är helt ok för jag är ledig i helgen. HELT LEDIG!! Första gången sen januari tror jag. WOW säger jag bara. Vad ska ske med denna värdefulla tid?

Ska sova, låna dvd box av Amelia, städa och packa ha ha (ja jag vet,lite tidigt men jag är bara ledig en helg till innan jag reser hem och då ska jag klippa hunden och färga håret (helttidsprojekt som ni förstår, iaf med min vilda man ner till midjan, pheeew). Gå prom med hundarna och massa annat ganska chilla saker. Jag orkar nästan aldrig lägga energi på o dra runt och shoppa och vara chic de helger jag är ledig.

När man inte minns när man färgade utväxten senaste så har det gått alldeles för länge. Max 5 veckor. Nu är det typ 5 månader ha ha. Inte snyggt, måste skärpa mig på den fronten.

Längtar tills jag ska klippa Dina. Hon ska bli korthårig och söt. Jag har ju börjat klippa ner henne regelbundet. Så skönt och mkt snyggare. HOn ser ovårdad och säckig ut när hon har massa lång onödig päls här och var. Klipper brallorna och svansen rejält (men inte med vanlig sax dårå, som jag gjorde första gången och tjejerna på h.forum garvade) och sen magen och tassar samt att jag börjat tunna ut runt öron o hals de senaste gångerna. Hon ser alltid rätt fet ut (vilket hon är för tillfället, måste slimma henne en hel del känns det som) när hon är nyklippt men det är fräscht och vårfint. Inte fan ska jag ha nån äcklig hund.

5 veckor kvar folks! Känns rätt sjukt men jag längtar till Sthlm som fan. Jag älskar landet men sen är jag oxå en tjej som gillar att festa och shoppa. Jag har fötterna i båda världarna och ibland tar den ena över mer än den andra.

Längtar efter sushi. 15 mån utan sushi (den nere vid ica är bara skit) och annan sushi är SVINDYR. Jag kan känna hur det vattnas i munnen. Jag cravar sushi och skvallertidningar för ärlig talat. Jag köper inte en typ "nu! tidning" för 45 kr, jag bara gör inte det. Ack detta rika oljeland, ni har alldeles för galet höga priser för denna snåla svenskan.

Apropå pengar, idag fick jag dricks. Hundra kr. Såklart har ägaren en tibbe så jag har smörat lite extra (men ärligt menat). Men snällt va? Jag får aldrig dricks lixom. Inte riktigt den branshen heller ha ha.

ok later people. Nu ska jag omfamna helgen med att stänga kenneln och sen svimma av i min säng i 10 timmar eller så.



Kommentarer

  • Emelie säger:

    Men ååh, Dina är SÅ söt när hon nerklippt, struttar runt med sin lilla runda hönrumpa ha ha:-D



    xoxo

    2012-03-03 | 07:47:04

Kommentera inlägget här: