The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Vinter igen

Kategori: Allmänt

Våren har segat sig här. Hela veckan har graderna legat precis runt 0:an så det mesta av denna förjävliga isen har legat på plats. Ugh, jag vill bara att den ska försvinna. Misstänker att penny som halkar runt som Bambi överallt har sträckt sig i bakben eller rygg (det är lite diffust eftersom hon oftast inte visar så mkt smärta när man klämmer, böjjer och strechtar) för hon vill inte riktigt hoppa upp i soffa och säng just nu och gör hon det så piper hon till. Hon kan resa sig och gå och är pigg som vanligt, särskilt ute (fast hon inte får gå så mkt pga att det är så halt). Detta är högst jobbigt tycker jag för hon har ju sina problem med sitt bakben och nu tänker jag bara att det är det som spökar. Hade hon inte haft dessa problem så hade jag bara avfärdat det som en halkolycka men nu blir man såklart mer orolig. Det får bli sjukgymnasten det första vi gör när vi kommer till sthlm, för o se lite på hur det går med hennes ben. Får hoppas att detta som hon har nu går över innan det dock. Vi får se. Just nu vilar vi bara.

För idag kom det en snöstorm. Extra deprimerande.

Det är sibirien all over again. Vill inte ens gå utanför dörren.

Haft huvudvärk sen i söndags...kul, kul liv jag har just nu.

pityparty for one.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: