The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Slutet på veckan...

Kategori: Allmänt

Slutet på en Era...alltid lite svettig och säga upp sig officiellt. Tänkte ju bara stanna ett år och nu blir det t.o.m 2 mån utöver det. Men igår sa jag till peder när jag tänker dra hem till Sthlm igen. Han blev ju inte glad (men det blir han nog aldrig när nån slutar, förutom hon före mig möjligtvis) men han vet oxå att folk bara stannar runt 1 år. Det är ju en lite speciell livstil här.

Så 7 April är jag tillbaka i stan igen =)

Börjar redan kännas sorgligt. Kommer hela tiden på saker jag kommer sakna och som jag måste njuta av så mkt det går. 3 mån går ju ganska snabbt.

Men jag är tillbaka igen häruppe i slutet av Juni för att jobba över sommaren.

Sen om allt går vägen så händer lite spännande saker i höst. Men det vill jag inte säga nått mer om förrän jag vet mer.

Tanken var ju att jag skulle börja praktik häruppe på en Vet.Klinik i augusti och sen nästa jan skulle jag flytta till Danmark och studera till Djursjukvårdare (min stora dröm, fortfarande). Skulle fram och tillbaka mellan norge och Danmark i 3,5 år men tyvärr så är utbildningen väldigt dyr så jag efter många sömnlösa nätter och funderande och vridande och vändande så blev det nej tillslut. Allt har sin tid och plats. Hoppas jag kommer kunna söka igen nästa gång de söker praktikant. Glad att jag funnit en väg och ett kryphål, det ger mig hopp. Nu får jag börja spara helt enkelt =).

En annan härlig nyhet är att jag ska gå på Bruce Springsteen i Göteborg i sommar. Ska gå med älskade Lottie och några andra, ska bli epic. Förra gången var vi i Glasgow och såg Bruce. DET var minst sagt epic. En resa och konsert jag aldrig glömmer så det ska extra kul att återuppleva lite minnen =).

Wow, massa spännande saker som kommer hända i år om man får som vill. Men jag är nöjd så länge jag får träffa underbara och härliga vänner och familj som jag har i mitt liv.

Nu ska jag gosa med de underbara hundarna i mitt liv.

IMorrn är det jobb, faktum är att det inte blir ledig förrän nästa helg. Just the way I like it.

Idag åkte hunden som insjuknat i Diabetes under sin vistelse hos oss. Ja, jag vet att det var nyligen som det var en hund som dog på kenneln och nu höll det på att bli en till. En Bichon Frisè som är 11. Han har alltid varit så himla fet. Största Bichonen jag sett. Men direkt när han kom in i kenneln så såg jag att han tappat asmkt i vikt och där började misstankarna. och sen började han spy efter en vecka och var totalt apatiskt. Stod bara och åt snö i rastgården. Vi tvekade inte en sek, har börjat lära oss nu. Så jävla grymma som reagerade snabbt. Hans blodsocker var 26 när han kom in på dyrehospitalet. Normalt är runt 6. Sen vare in och ut på dyrehospitalet i 3 dagar, touch and go. Varje kväll undrade man om han skulle överleva natten. Han visade i övrigt symptomer på typ gastrit och käkade INGENTING. Vi gav han a/d burkmat i vatten i en spruta i munnen varje tim.

Imorse, när jag kom in stod han upp, skällde, röjjde runt, precis som vanligt.

Vi lagade hunden helt enkelt. As good as new ha ha.

Älskar och ge insulinsprutor. När det kommer in en insulinkatt eller hund blir mina ögon helt klotrunda av förtjusning. Jag hatar sprutor på folk och mig själv men på djur. Älskar och rulla insulinpennan i handen och sticka in nålen och trycka på knappen. Älskar lukten av insulin ha ha. Im sick u know!!

to be continued.....

Kommentarer

  • Marre säger:

    Hello Insulin junkie! ;)



    Vad roligt att du kommer hem den 7 april, fyller år den 11 så det blir som en födelsedagspresent, wii =)



    Kraaam!

    2012-01-15 | 13:57:06
  • Miriam säger:

    Ha ha, jag vet. Fast diabetes är jag svinrädd för om det skulle drabba mig. Men när jag får sticka en hund så är det svinspännande h ehe =)



    Yay, ska du ha nån födelsedagsgalejj-grejj? Vi borde iaf släpa oss ut på nån bar eller pub. Vi måste fira att du INTE är 30 än =).



    kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

    2012-01-16 | 17:21:05
  • Marre säger:

    Hahaha! Vilken bra grej att fira, det kör vi på ;D

    Någon ferre orkar jag inte greja (har jag ens vänner?), men ut svinga bägare tycker jag absolut att vi ska göra! =)



    KRAM!

    2012-01-16 | 21:02:11

Kommentera inlägget här: