The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Pissing down

Kategori: Allmänt

Trist att man ska bli begränsad av vädret. Nu regn/snöar och blåser det och det känns bara iskallt in till skelettet. Jag skulle säkert kunna dra på mig tillräckligt med kläder för att kunna ta en prom med hundarna men dom är ju inte så extremt sugna om man säger så. Dina beter sig understimulerat och pockar på uppmärksamhet hela tiden men när hon är ute är hon såklart helt omöjlig att få med sig. Penny står bara som en stel docka i jacka och sele och ser ut som en kines när regnet träffar hennes söta ansikte...

Skulle kunna rida...skulle kunna motionera mig och hundarna.....men nej, vi får uggla inne.

Idag har jag städat och organiserat både hund och kattkenneln till perfektion. Nu finns det inte ett spår av julstressen och katterna är äntligen under kontroll. Ja det hjälper supermkt att nån kommer in och xtrajobbar med katterna på loven för jag hinner inte fokusera 100 % på både och, då tar det hela dagen och natten. Men snälla. Om man får obegränsat med tid på katterna, varför kan man inte göra det top notch?? Varför har katterna äckliga vattenskålar och bajsmärken på kanten till kattlådorna? Det är bara o byta skålar och sätta dit nya kanter eller hela kattlådor! Jag vet att jag är kritisk perfektionist. Mitt första jobb (sommarjobb) var ju som städerska och jag älskar att organisera och ha det rent och fint och särskilt när det gäller djuren. Men det är inte så svårt faktiskt. Man måste ju tänka logiskt. Blir lite irriterad när jag släppt den biten nästan helt under 10 dagar under jullovet för jag litar på att jobbet blir gjort och sen upptäcker att det inte gjort på bästa sätt. Till skillnad från hundarna så kommer ju kunderna rätt in i kenneln och det är viktigt att första intrycket är topp. Ingen vill se smutsiga skålar och skit, då vill man ju inte lämna sin skatt ju. Hundarna är iofs alltid perfekt, jag är alltid redo för att nån ska insistera på att gå in i kenneln och undersöka, fast ingen får ju göra det, men om dom vill så skulle de se ett oklanderligt resultat iaf. På mitt skift är inget annat ett alternativ.

It`s just how I roll

Kommentarer


Kommentera inlägget här: