The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Monday

Kategori: Allmänt

Idag har det snöat HELA dagen. Började runt 8 och slutade nu vid...6? Det är iofs ganska mysigt och ljust utomhus. Jag tror jag ska ge mig ut på en kvällslångis med hundarna nu när trafiken lugnat sig. Sjukt jobbigt att gå på smala vägar med 2 hundar och snövallar på båda sidorna och sen ska bilarna rusa förbi utan nån som helst respekt. Jag brukar krypa förbi hundar och ägare när jag kör på dessa vägar. Igår när vi var ute så kom en bil susandes och jag skulle svänga in på sidovägen några meter framför och pekade till och med för o visa att "jag går in där" men nej nej, då kör de bara på, stannar 2 dm från Dinas huvud och TUTAR!!! Vem tutar på en gångtrafikant som går på en väg när det inte är endast bilar som får vistas??. Tänk om det jag ridit, eller gått med barn? Tänker inte slänga mig och 2 hundar upp i snövallarna för dom inte kan vänta en sekund. Höll på och go ghetto on their asses men jag har nog utvecklat längre stubin under mitt år på landet för jag gestikulerade bara lite "vad??ska du köra på oss eller?".

Dumma nissen som satt i passagerarsätet, helt likgiltig inför andra människors välbefinnande. Bara dumstirrar i sin skiddräkt.

Det är en annan sak jag funderat över ang norrmännen (eller nordmännen som de kallar sig, så det ska låta mytologiskt eller nått). Spelar ingen roll vart de ska, de är ALLTID klädda som att de ska åka skidor!!! Norgemössan sitter som fastsugen på deras huven och alltid sportiga jackor och sen ska vi inte glömma tightsen. Åh dessa tights. Dom kan va jävligt snygga och bekväma när man gymmar. Ska själv skaffa sånna men hallå. De går runt me dem all the time. Farsor som hämtar barn på dagis, handlar på Ica eller när de bara ska köra på folk som är ute och går med hunden.ect.

Jag är inte bitter

"Min" norska familj går dock inte klädd så, bara så ni vet
=P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: