The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

mitt i veckan

Kategori: Allmänt

Huvudvärk från helvetet. Svintrött och efter dagens 1 tim ridning och 1 tim långprom så kmr jag ha blyfötter imorgon.

Cony. När man inte ridit honom på 5 veckor....när ingen ridit honom på 5 veckor så lyssnar han inte så bra. Sen att han pulsade i 3 dm snö gjorde att lättridningen blev ett skämt. Han är skumpig normalt men snälla. Jag flög runt som en docka, stöttade hela tiden upp mig mot hans hårrem och tappade stigbyglarna typ...10 ggr. ARGH!! Nu måste jag rida imorrn igen. Kan inte acceptera att vi hade en sån dålig session. Nya tag imorrn.

Imorrn ska vi även fixa en fälla så vi kan fånga in katten som smet från en av kunderna för nån vecka sen. Superrädd katt som kom ur sin bur i bilen när den blev hämtad. GONE!! Smet under ladan och då är det kört. Där finns typ en miljon gömställen för en skygg katt. Vi visste inte att hon var kvar förräns jag släppte ut mons (som varit på kenneln ett tag. Han tog tillbaka sitt territorium med råge. Spöade den stackars katten som gömt sig I HANS LADA!!! Men nu vet vi ju iaf att hon är kvar i området. Spännande och fånga en katt =).

Makker ska få kulorna klippta på fredag. Det ska oxå bli spännande och se. Veterinären kommer hit och kasterar honom på köksbordet. Berättar mer senare.

Btw, Cornelia. I toppform! Hon har fått tillbaka ganska mkt av sin stjärt (då menar jag fjädrarna,  hon blev ju såklart inte av med "stjärt-stjärten", då hade hon nog dött). Men hon är en fegis, går gärna inte ut i hönsgården, men ack så tam och söt och har börjat lägga ägg oxå. Det upptäcktes när jag tog bort alla äggen och hon blev tokbesviken och satt och skrek på mig i typ 10 min. Känner igen det där "DU tog mina ägg" skriket från de andra hönorna. Min bebis har blivit stor =)

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Asså KLUCK!!! Rolig du e, "spännande att fånga en katt, spännande att knipsa Makkers kulor på köksbordet" just another day on the farm ey :-)



    xoxox



    2012-01-11 | 20:48:25
  • Mirre säger:

    Just another day at the farm indeed =). x

    2012-01-12 | 18:41:14

Kommentera inlägget här: