The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Fredag, YES!!

Kategori: Allmänt

I helgen är jag ledig...förutom att jag jobbar lite på söndag...men annars är jag helt ledig =). Imorrn ska jag till sandvika och hämta en kräm som jag beställt (!?) och sen ska jag bara gosa med hundarna och gå en långsam prom på den hala isen som täcker alla vägar. Kanske rida lite....vi får se helt enkelt.

Gosa med Amelias valp hoppas jag. En coton de tulear, soooo precious. Jag blir valpsjuk men ändå inte. Jag tänker tillbaka på Dina som valp, innan hon utvecklat personlighet och man lärt känna varann. Lite som spädbarn, det är lixom ingen hemma. Valpar är precis så. Minns fortfarande när jag passa elvis och jag stängslat in mammas och pappas lilla gräsplätt med hönsnät och hade altandörren öppen och de sprang ut och in, ut och in, ut och in. Till slut la sig elvan under soffan och Dina stod och terroriserade honom tills jag kom och plockade bort henne. Det var puppylove. Hon slutade aldrig terra honom. Brukade springa upp bakom honom i tunnelbanan och bita honom i rumpan så han skrek. Eller den gången då Emelie skulle passa Dina (hon var väl typ 9 veckor) och skulle leka med Dina (i hönsnätsträdgården, den va fan guld) och råkade kasta pinnen i ögat på henne. Vet inte om alla vet det, men vapar kan skrika och skrika och skrika och skrika för typ ingenting. Emelie ringde mig på jobbet helt svettig och trodde hon "pajjat" min valp. Oh the memorys ey?

Fick tag på ett paket "Bremykt" smör idag, YES!!! Score!! Fanns typ 5 pkt kvar i hyllan.

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Hahaha, so true, valpar är så sanslöst söta men dom är roligare när personligheten börjar komma fram :)



    Fy fan vad tänkte jag ens på? Kasta en pinne till en valp?!? En liten pinne och jag kastade den och insåg att den kommer att landa i valpens huvud, o så klart gjorde den det och hon skrek o skrek o skrek samtidigt som hon blundade med ena ögat. och dagisbarnen kom springande och skulle kolla vad som hände, akward. Panikmoment for sure!!!



    xoxoxox

    2012-01-07 | 10:40:03
  • Marre säger:

    Hahah those precious days! Elvis var helt ny och jag grät när jag skulle lämna bort honom haha. Fast jag är nog ännu blödigare nu för tiden.



    Dom var så söta när dom lekte, även om Dina agerade attackpiraya ibland! Haha, hade glömt att hon hade försmak till Elvis röv, helst mitt i prick också haha!

    2012-01-08 | 19:25:35

Kommentera inlägget här: