The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Best?

Kategori: Allmänt

Inte best som i bäst utan som ett monster. Som rottweiler-grejjen som jag lästa om på aftonbladet.se. Jag tänkte i mitt stilla sinne "om inte chilli (rottistiken jag hade som daghund) är död redan (hon var gammal när jag hade henne så hon borde vara död nu) så skulle det kunna vara hon. Hon var snäll och så men pang, plötsligt kunde hon bara få för sig att slänga sig upp på nån förbipasserande. Vet inte om det var att hennes ägare verkade helt jävla nollställd och säkert inte hade nån aning om vad för uppfostran en sådan ras behöver. Vet inte om det var rottisens ENORMA vaktinstinkt? Men ni vet, stereotypa. Fancy kvinna i 35, som fixar med hår och naglar och ser ut som hon hellre ska ha en chihuahua i väskan än att dra runt på en kuperad 45 kgs Rottweilertik. Varför? Varför ska du/vill du ha en hund du inte kommer kunna orka hålla i i varenda situation. Du ska kunna ha total kontroll på din hund annars bör du absolut inte skaffa en sådan hund som en rottis. Chilli flög ju upp på ett barn en gång när jag och päronen fikade vid Bögsgård, ETT BARN!! Pappan blev galen, jag började gråta, kände mig helt äcklad och uppgiven inför denna hund. Det var ju inte ens MIN hund. Jag hade aldrig valt en sån ras. Dom måste trott jag var en sterotyp. En trådsmal liten tjej med en hund som väger nästintill lika mkt som hon. Som tur är så bet hon inte barnet och när jag berättade detta för matten så var hon typ "ja just det, hon kan göra så ibland..." OCH DET TYCKTE INTE DU VAR VIKTIGT ATT BERÄTTA FÖR NÅGON SOM SKA HA DIN HUND 24/7 VECKA UT OCH VECKA IN. Fattar inte att jag ställde upp på den där skiten, att jag tog hand om den hunden. Man lär sig av sina misstag.

Hursomhelst. Vi hade en rottis hane på dagis för hundra år sedan, toppenmysig men...han kunde oxå få för sig och hoppa upp på folk och riva ner dem. Annies rottistik brukade hoppa upp mot folk innan hon fick tag i henne och tränade bort det. Och en rottis vi har på kenneln ibland ska oxå bli obehaglig när man går ni till honom. Han ställer sig och rider på en och vrålmorrar. åH, Härligt va? Min poäng är att det känns inte som en slump att denna rottis på östermalm gjorde som den gjorde. Det verkar ha lite beteendeproblem generellt.

Ägaren kunde inte hålla i hunden så den attackerade en kvinna och två kids och släpade iväg och bet den ena ungen och sen när den enda av 20 åskådare ryckte in och lyckades koppla hundjäveln så lyckas den SLITA SIG IGEN!!! Håll i din hund for fuck sake!!!

Men det är kul när aftonbladet skriver ord som "best" och "ju mer barnet blödde desto mer bet hunden". Och sen bara "hunden avlivades samma dag med ägarens tillstånd". VEM FAN BRYR SIG OM ÄGAREN. Det är ju totalt hennes fel att hon pajjat psyket för en unge. Tänk er hur rädd han ska vara nu för hundar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: