The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

vondt øye

Kategori: Allmänt

Fan, har varit på dåligt humör hela dagen pga mitt öga. Det är bråkögat (det vänstra) som håller på. Skavande punkt uppe under ögonlocket (men int e direkt nedsatt syn). Blir dock helt ur form trots att det är en sån liten grejj. Men hey, synen är ett av de 6 (he he) sinnena =p

Kan va för att jag va lite i stallet och mockade och fixade utan svetsarglajjerna. Kan va för jag börjat använda ögonfransserumet häromdagen (fast då borde båda ögonen va psyko..).

Gick upp nio imorse och halv tio stod jag och fixad med får och hästar ute i hagen. Finns det nått bättre sätt att starta en sjyst (och i princip ledig) söndagmorgon på? Släppte ut lite hönor och fixade vatten och gick in och såg en bourne film, så sweet. Slog på stort med 2 koppar te. Jag är ju helt besatt av te som ni kanske vet. Jag har snart gjort av med ca 350 påsar te på 8 månader. Kan drickas närsomhelst tkr jag.

Nu blire jobb i dagarna 21 ha ha, høstferie från nästa helg och ny månad, jag måste komma upp i en viss kvot av xtratimmar för att spara maximalt med cash (detta är mitt påfund och inte ett tvång från peder =). Så det är bara o hugga i. Men då har jag ju inte dubbelt med hästar och får och what not så allt blir mer en walk in the park...

Nu ska jag fixa lite te och tycka synd om min eyeball...

Kommentarer

  • Marre säger:

    Oh återkom gärna med recensioner på serumet sen =)

    2011-09-25 | 21:48:12
  • Mirre säger:

    Marre: Jag har kört ett annat serum tidigare och maj god it works men den sved så mkt när man tog på, denna fick jag tips av en vän på och hon har fucking amazing eyelashes nu, fast det tar ett tag (tog inte så lång tid med den andra) men hallå, mina egna är nonexisting, jag kan vänta länge på nått gott =)

    2011-09-26 | 17:58:23
  • Em säger:

    Ja FAN vad långa fransarna blev av Neulash! Men inte så kul att vara röd längs fransraden hela tiden...men fantastiskt att det fungerar även på en sån som grejer aldrig funkar på annars :p Synd att det ska vara så dyrt bara, fast räcker såklart väldigt länge :D

    2011-09-27 | 10:51:59

Kommentera inlägget här: