The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Torsdags tristess

Kategori: Allmänt

bara tisdag är tråkigare. Idag har jag stressat runt och fixat med gårdens "jordbruk" samt hela kenneln och allt vad det innebär. Men det gick fint detta. Ibland blir man förvånad över sin kapacitet att styra upp saker.

Gillar när jag ligger inne i en  höbal-korg med svetsarglasögon och brottas med 25 får som bara är i vägen när jag ska styra upp deras käk. Vilken syn. Jag måste ju erkänna gummistövlarna och mjukisbrallerna fulla av gegga så kan ni se bilden ännu klarare. Svetsarglajjer is the shit!

Fick obduktionsrapport för connor som dog på kenneln i somras. Cancer i massa organ.....lilla hjärtat <3

Fan om man ska ta o köra lite bil imorgon. Bara till Ica. Det behöver man inga ögon för att göra ha ha. Nää men jag måste ju prova hur det går. Ser jag inte ett piss så får jag väl vända hemåt. Måste handla mat och jag hatar att tvinga peder och köra och sitta och vänta medans jag handlar upp hela butiken. Självständighet är den härligaste känslan i världen =).

Börjar redan stressa över nästa flytt. Nu är inget datum spikat men om och när jag återvänder till stan så måste jag ha

-jobb
-lght (igen, seriöst flyttat hundra gånger sedan 2008)
-bil (igen ha ha)
-möbler (...igen)

Jag har såklart en gansk välutänkt plan i mitt huvud hur dessa mål ska uppnås men ändå, MAJOR SUCK!!

Sähär är det alltid. Man tkr det är så mkt tid man har på sig men plötsligt så börjar det brinna lite lätt i knutarna. Dags att riva upp och fara vidare mot nästa äventyr....usch, tänker inte tänka på det. Ska leva i denna underbara (om än lite ensamma) bubbla jag har här och skjuta dessa grejjer på framtiden lite till. 

Nu ska jag ner och ge hästarna middag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: