The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

tisdag

Kategori: Allmänt

Eftersom sommaren aldrig kom hit till norge så känns det iofs som det varit höst sen i maj. Mörkt och rått ute just nu. Fast jag har ju inga problem med detta, det enda jag stör mig på är alltid fryser. SOm en isbit 8 månader om året...yay.

Måste fixa en ny kamera så jag kan dokumentera denna höst, jag tror det kan bli den finaste någonsin. Stör mig att jag ser att penny ligger i soffan, på ett duntäcke och sover så hon får en dubbelhaka och vampyrtänderna sticker ut, så jävla stygg men ändå så precious <3 och jag kan inte ta ett foto för att föreviga detta.

Idag var det bara hon med på jobbet. Dina hatar o va där, hon har bara tråkigt och låter mig veta det med att knorra och kuttra och hålla på. VIsst, båda är mönsterbarn, skäller och stressar inte och gör inte utfall mot de hundar som går förbi men Dina har det bättre hemma. Penny får ju xtra mkt vätska för att hon inte ska få strul med njurarna så hon behöver kissa mkt oftare än vanligt så då är det skönt o ha henne under uppsikt. Hämtade ut losec mups idag som hon ska gå på i 10 dagar, sträckte fram detta piller till henne för o se om jag skulle behöva förklä det i leverpastej men nej nej, hon slängde sig över medecinen och svalde den au-naturell, jävla odjur. Fattar ni hur hon är?? Ett stort mathål, bottenlöst sådant. Ok, den burken ligger nu i låst låda här hemma, den skulle hon säkert länsa om hon fick tag i, och jag vill inte ha nån repris..

Lite ledsen idag för jag har upptäckt varför Dina var så rädd när jag kom hem och hittade förödelsen. De har troligtvis bråkat lite. Inte konstigt med all denna goda mat och tugg och grejjer som penny släpat runt med i hela huset. Tror det blev tjafs mellan dem för Din har ett bett över nacken, så jävla ledsen, men samtidigt inte förvånad. Jag låter dem aldrig ha mat och tugg obevakat för jag vet hur hundar kan vara. Dina är vaktig och penny är matfixerad så kombon med det och massa mat är inte klockren. Dina är forfarande lite rädd för penny men jag hoppas det ska gå över. Men jag vill inte lämna de ensamma innan Dina känner sig trygg med penny.

Nu tror man penny är det stora monstret men jag vet hur Dina kan vara, inte första gången hon hamnar i slagmål med hen hun 5 ggr hennes storlek pga av mat. Men såklart så är det alltid värre när det är 5 kg vs 32. Varför hittar man alltid bett flera dagar efter? Jag som letat igenom henne noga för jag anade att något hänt när Dina var så konstig och inte vågade gå nära pen. Aja, det ser fint ut, ingen fara på taket....som sagt, inte första gången hon får 2 hål i nacken, denna lilla hund, säkert blivit biten 10 ggr genom åren och bara av stora hundar, mina nerver säger jag bara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: