The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Så glad och lättad

Kategori: Allmänt

Penny är hemma och hon verkar piggare än någonsin. SKuttar och hoppas och är sig själv fast lite mer energi. Hon har ju trots allt varit på sjukhus i nästan 4 dagar och inte sovit ut i sin egna säng så jag tänkte hon skulle vara helt utpumpad men nej nej.

Åkte in till vet.högskolan på lunchen. Först kom en vet och snackade med mig, sa att allt såg bra ut och om blodproven visar ok (får besked imorgon) så är hon i princip friskförklarad. Så himla lättad!!! Vetten var lite weird och de glömde absolut och informera mig om vad hon ska äta och om hon ska få några medeciner nu de närmsta dagarna. Var tvungen att fråga om det till sköterskan som hämtade henne och hon hade såklart ingen clue alls. Så då fick jag stå o vänta medans de letade reda på vetten och då var det som att ja juste det, hon ska ha da di da di da ect. Lite suck ang ordningen. De var som de hade så mkt personal som sprang runt så allt blev sämre "för många kockar i köket...". Men what the hell, DOM RÄDDADE LIVET PÅ MIN HUND!!

Penny struttade såklart ut glad i hågen med bandage efter kanyler på alla ben, avskavd päls på armbågarna (inte legat mjukt direkt) yay....och ett sår i rumpan, kanske ocd-slickande pga av stress, vem vet, nu är hon hemma iaf.

Badade henne nu och klippte bort alla bandagen. Ska ge henne mer vätska än vanligt så hon fortsätter att skölja ur njurarna. Blir till att haka på mig till kenneln nu denna vecka så jag kan ha koll på henne hela tiden. Har även säkrat hemmet från allt som kan tänkas slukas av en matglad grey. Jag har lärt mig en läxa att man aldrig vet vad hon tar för sig så nu gäller det att vara alert och tänka 10 steg framåt. Lagt lite lås på skåp och sånt, man vet aldrig...så som hon slukade det aktiva kolet hos vetten när vi åkte in så tar jag inga chanser med tvålar och diskmedel ens, detta får inte ske igen!!!

Prislappen på detta kaos....12 500 NOK. Nu hoppas jag att allt ska vara i ordning med försäkringar och så bara. Annars är det kaos. Men vad gör man inte för sina hjärtan <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här: