The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Paddkriget

Kategori: Allmänt

Nej, inte krig med Dina (aka paddan) utan riktiga paddor. De söta kalla djuren som ser arga ut.

I somras så hoppade det runt hundratals små padd-bebisar utanför kenneln, i hundgårdarna ect, Så gulligt. Men nu när kylan drar in så verkar kennelvärmen lockande för dessa djur. De små kommer in ibland, har hittat några i vattenskålarna till hundarna men det mest störda är att jag har hittat säkert 4-5 st inne i kattkenneln. De går alltså in genom kattluckorna. Och nej, detta är inte sommarens bebisar, dessa är stora som din handflata och mer därtill. Första paddan hittade jag inne i ett katt-träd. Höll på o kissa på mig när jag skulle ta ut möbeln och det rörde sig inne i det. Sen har jag kommit in nån gång på morgonen och tänt lampan och då har en förskräckt padda suttit mitt på golvet. Och nu igår så skulle jag bara mata en katt vid stängning och ser in till maine coon kattungen (på 6 kg..) och ser att det ligger nått som fyller upp hela hans vattenskål (som dessutom sitter ca 1 dm ovanför golvet i en ställning) och mkt riktigt, där ligger en tjock padda och plaskar runt lite. Så sjukt sött och disturbing....Tur att jag såg den dock, inte bra om katten smakar på paddan, de är inte så nyttiga har jag hört.

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Åh gud jag dör, fan vad gulligt! Paddor är ju way cute och väldigt påhittiga verkar det som :D Fast ja, inte så bra om en katt eller hund tar sig en smakbit...

    2011-09-28 | 20:26:10

Kommentera inlägget här: