The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Det är FREDAG

Kategori: Allmänt

Kjempespännande........fast jag ska ju jobba för nu är det höstlov och stort tryck i kenneln. Omg, vi har typ en miljon likadana labbar, gordonsetter och labbe/bc mixar. Seriöst, vi var tvunga o va noga med lapparna, man vill ju INTE blanda ihop nån för det skulle bli lite jobbigt.

Jag har inte riktigt landat efter sommaren för vi har haft otroligt mkt hundar hela september, snittar på 35 per dag, alla fick väl panik efter regn-sommaren och nu ska alla till syden, eller nått.

Har jagat pennys provsvar i nästan 2 veckor. Seriöst dåligt att de aldrig kontaktade mig. Och när jag väl fick tag i folk så kunde ingen tolka svaren. Men idag ringde de tillslut och meddelade att proven var bra, lite förhöjt värde på ena njuren så det ska vi följa upp med nytt prov om 6 veckor men det var ingen kris direkt. Pheeeew, jag vågar forfarande inte säga det men did we dodge the bullet?? Really? Kan man få ha sån här tur? Time will tell....

Penny öppnade sopskåpet idag och länsade när jag var på jobbet. Som tur var så var det knappt nått i soppåsen. Men jag tänker iofs på vad jag slänger där för jag litar inte på att hon inte snokar där och idag fick jag det bekräftat, nu är det ett provisoriskt lås på skåpet. Det är lite utfodrande att ha en sån tjuv till hund. Man är lixom inte van. Men det enda som är annorlunda är att allt som är ätbart (i pennys ögon, vilket betyder allt organiskt och lite syntetiskt oxå) måste stoppas undan, inte mer med det. Man anpassar sig...

ha en trevlig helg allihopa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: