The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Bupp bupp

Kategori: Allmänt

Åh vad jag älskar att köra bil!!! Eller ja, det är även med hjärtat i halsgropen och dödsångest jag gör det (fråga päronen, den känslan i 12 mil nånstans mellan sthlm och Oslo =p). Men idag körde jag till ica och det gick väl helt ok måste jag säga. Om det nu räknas att dra ner till Downtown Vøenenga. En höna skulle kunna köra dit, i princip.
Appropå hönor. Rastade cornelia, wiz och Time Bandit idag. De vägrar dock att interagera med resten av hönorna i "The big house" (de bor ju forfarande för sig själva då jag är hönsmamma (he he) och inte vill att de ska bli mobbade av de andra hönorna). Min magkänsla hade rätt, cornelia är en tjej och de andra är grabbar. Jag hoppas Wiz ska ta över som President of the hen house när nuvarande tuppen avgår. Vi måste bara bli av med lite konkurrense från de 6 outsidarna som är ca 1 mån äldre än mitt gäng. Whoa det är bara en enda såpa av allt ha ha. Penny gick förbi hönorna idag med ca 2 dm avstånd och rörde inte en min, jag tror hon i hemlighet är rädd för dem och skulle aldrig våga bita, man kan ju hoppas iaf. Dina däremot. Fyllde på foder till chicksen och Dina sitter i långlina men sen hade en höna irrat bort till mitt  hus så jag ser bara i slowmotion hur Dina börjar jaga den stackaren fram och tillbaka, den sprang för livet den lilla parveln men eftersom Dina bara hade begränsat med räckvidd så klarade den sig fint. De måste lära sig att passa sig för den beiga tussen =)

Mkt stresshundar på kenneln nu. Man gör så gott man kan för att dämpa det lite. Men det blir ju så runt helgen då många hundar kommer in på samma dag. Då är det bara massa rookies som ska anpassa sig till kennel miljön. Imorse var jag stressad som på mcdonalds. Men på ett sätt älskar jag stress. Jag hatar när man könner att man rör sig i slowmotion och försöker "tämja situationen" och jag älskar lugnet man känner när man känner att man fått kontroll. Jag är ju ett kontroll och detaljfreak så jag blir stressad av mkt, allt i princip, fast jag har börjat lära mig att hantera det på rätt sätt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: