The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Världens sötaste kyllingar

Kategori: Allmänt

Nu har jag ju inga bilder på dem i sin fulla flärd för jag har ju ingen kamera för tillfället.

Men de har gjort många söta saker mina 3 kyllingar.

De går ju ute nu på dagarna och jag brukar ropa på dem och locka när jag går förbi dem. Jag ropar alltid bara på cornelia men alla kommer rusandes som små dinosaurier. Cornelia är dock den som är minst intresserad fast jag daltat så mkt med henne. Men idag så var jag ute med Penny och Dina (aka höndödaren) och då får de syn på mig och börjar rusa fram så jag var tvungen att kuta åt andra hållet så de inte skulle komma nära hundarna. Mina sötisar. Imorse hörde jag en av dem gala, tror det är wiz för han har även varit och slagits lite med de andra ungtupparna.

Sen hade dörren till loftet gått igen men det finns en liten fyrkantig öppning som mons (stallkatten) brukar gå in och ut ur och då hade ju självklart 2 av 3 kycklingar som ville gå in klämt sig igenom där medans den tredje inte förstod att han skulle in där så Annika hittade honom irrandes runt och småprata nere vid stallet, way off he`s turf, den lilla stackaren. De blir ju ganska stressade utan sin lilla flock. Bless their hearts. Hönor e så gulliga, särskilt när de springer =).

Jag gillar mindre att de andra hönorna har grävt upp hela min rabatt och ligger och solar i groparna om  dagarna....hundarna gillar det dock, gäller och hålla i när man går utanför dörren.

.....det är mitt liv det....ja.....

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Oh no, cuteness overload!!!! Dom är så söta, verkligen som små dinosaurier :))

    2011-10-08 | 09:00:44

Kommentera inlägget här: