The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Life with a greyhound is...

Kategori: Allmänt

never dull...for sure.

Kampen mot gamen är fortfarande inte över. Kråkan har lärt sig öppna sopskåpet. Fast jag satt ett slags lås på det. SÅ nu får jag stänga in soppåsen på toaletten när jag går till jobbet om dagarna. Häromdagen hade hon varit i sopskåpet och snokat men då hade jag tagit bort påsen. Vad gör hon då? Nää då tar hon 2 ölflaskor AV GLAS och bär de till sin bädd inne i sovrummet. Och där låg de när jag kom hem. Hallååååå för att det luktade gott i dem eller vad?? Swear to higher powers den kråkan kommer ge mig en hjärtattack en vacker dag med alla sina påhitt. Det positiva är att hon inte tuggar på saker (skog, kläder ect) och det är jag tacksam för. Men dagar som denna när jag jobbat ca 34 dagar i sträck och har ca 6 dagar kvar så är mitt tålamod inte enormt och jag blir bara irriterad på henne. Skitkråka helt enkelt.

Men man kan inte vara hård mot en greyhound. De lär sig inget av straff så jag höjjer min röst och bråkar lite på henne at the most. Och om ni tror att jag hittar på detta bara för att jag inte vill bestraffa henne så har ni aldrig haft en grey. Det är INGEN HUND. De är VÄSEN. Som man aldrig blir klok på och därför älskar så högt ha ha. Näää men skämt åsido. Du kommer ingenstans när hunden bara blir rädd och stänger av.

Igår lekte hon med en 2 kg pomeranian. Hur fint är inte det? Gamla tanten.....

btw 34!!!?? Jag trodde det var 14 tills jag kollade i kalendern. Och jag som fick lite dåligt samvete för att jag tog xtra lång lunch igår för att sova för världen bara snurrade när jag tittade. Men det går bra, jag får vila tids nog.

Kommentarer

  • Margaretha säger:

    Väsen! Så sant! Här kör vi inte heller med hårda ord. Jag muttrar lite och maler ramsor bara när någon har "stickat" lite med alla mina garnnystan och allt garn ligger utsprallat på golvet...Men bestraffning har vi inte här. Det är ju Greyhounds... Dessa underbara väsen!

    2011-10-17 | 19:54:45
    Bloggadress: http://mittlivsommatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här: