The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Great fun

Kategori: Allmänt

Emelie och Martin är här. De är på bröllop just nu, vilket var lite därför de kom hit men de tog några extra dagar utöver det för att chilla med mig och hundarna. De är ju framförallt överlyckliga för att få umgås med deras hund efter ett par månader utan henne. Det är så mysigt när hela huset är fullt. Vi har varit o handlat och tog en tur till sandvika igår för jag skulle åka lite akut till Laserkliniken då mitt öga blev helt cepe (bättre nu, lite iaf. Fick nya droppar). Jag körde Peders volvo för första gången för pick-upen har bara plats för två. OMG, får jag gifta mig med den bilen?? Den är en dröm. Och automat, så jävla skönt så det finns inte....en sånn skulle inte va fel o ha.

Idag gick jag till storsentret efter att ha kört Emetin till tåget. Gick till siba och köpte en ny kamera. Har tänkt på det ett tag men nu så pajjade min kamera helt, både batteri och själv kamera bara tvärdog så jag har missat att dokumentera stora delar av hösten här uppe i bergen. Men nu köpte jag en till synes sjyst kamera som bör vara en hel del skarpare än min gamla. Fick den förra i början av 2008 om jag inte minns fel men det är ju ett tag sen och teknik går framåt ganska fort så jag har stora förväntingar på denna. Det är en panasonic Lumix, om det säger er nått?? Mig säger det inte så mkt men jag är ju technically-challenged så nu vet ni det. Jag kollade på alla digitalkameror, kollade på egenskaperna (vilket som sagt inte sa mig så mkt) de alla lät svinbra, såg svinbra ut men för första gången valde jag inte bara efter utseende. Thank god att jag har rött hår och att jag är en färgmatchare to the bone annars hade det blivit en rosa kamera. Men det är nått med rosa och rött som ger mig hodepine, rätta mig om jag har fel.....Så det blev en svart. Mina krav var, lättanvänd, skarp och lagom size så jag kan ta med den överallt. På krogen, i skogen (särskilt då, hallå nu blire några härliga bilder på hundarna förhoppningsvis).

vi hörs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: