The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Fredag.....................................................................................................igen

Kategori: Allmänt

Åh kom igen. Jävla skämt. Men på nått sätt är fredagar en dag då jag känner att jag har bra med tid så jag kan blogga.

Vad har hänt...inte mkt. Lågsäsong, dritvær, ur form ect ect.

Har varit obalans ett tag nu. Sjukligt trött fast jag tycker jag hinner slappa så mkt och idag på ica så kände jag att jag skulle svimma, under hela tiden jag var där inne. Fast iofs kände jag det inne på Kiwi oxå. Torgskräck?? Don`t know.

Borde/måste

-Röra på mig mer. Sitta och äta kakor framför teven på kvällarna är inte hälsosamt för figuren.
-Börja dricka mer vatten. Jag som alltid älskat vatten, nu kräks jag typ när jag dricker några klunkar. (Som min ex-roomie H som mådde illa av vanligt vatten, nu fattar jag). Känner mig ganska uttorkad större delen av dagen.
-Sova bättre/gå o lägga mig tidigare.

Trött på alla insekter som drar sig till mig. Jag har ju i stort sett kommit över min spindelfobi för det kryllar av spindlar i kenneln (och säkert i mitt hus, fast det vill jag inte tänka på). Nu är det de långbenta spindlarna med knappnålskropp som drar runt. Ser säkert, not kidding, 10 om dagen. Idag så skulle jag briefa peder om vad som hänt under morgonen på kenneln och där på min tröjärm klättrar en gigantisk långben. Finns inget som får en att tappa fokus som det. Och sen hysteriskt borsta bort den samtidigt som man lägger band på tjej-skriken och försöker verka lite cool. Och sen inte se vart den landade på golvet och sitta under resten av samtalet och studera golvet och lyfta på skorna, snurra runt på stolen och kisa misstänksamt. Crap.

För att inte tala om flugan som bet sig vid mitt öga på prom förra helgen. Jag och Emetin var ute med penny/dina/makker och gick längs åkrarna. Mysig småregnig dag. Jag tyckte emelie var lite city-slicker som klagade lite på, kom inte ihåg exakt men typ lera och bajs och lite andra lantliga grejjer. Så där går jag och är invand hikare med mina skor och leriga byxor och what not och tyckte hon tramsade. Men sen så gick vi i åkerkanten och då flyger en fluga (eller nått) upp mot mitt öga och BITER sig fast i min ögonkant. Kändes iaf så. Jag försökte stryka bort den hårt med handen flera gånger och den försvann inte, och den var inte blomflugesize, den såg nästan ut som en spindel tkte jag i efterhand. Jag får iaf PANIK och börjar skrika hysteriskt HJÄLP, HJÄLP,  HJÄLP, HJÄLP. Ehhm......ja iaf. Sen rusade jag iväg lite, tvingade emelie att rusa för hon hade penny som gick ivägen framför mig. SPRING DÅ, SPRING DÅ. Helt mental. Sen vare plötsligt jag som tyckte det var äckligt och jobbigt ute i naturen.

Oh well.

Ha en fin helg =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: