The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

mondays

Kategori: Allmänt

Dessa härliga måndagar va? Fast idag har jag faktiskt haft en smoooooth monday. Allt har gått galant, jag har varit totalt in control.

Ibland undrar jag hur svårt det kan vara att få den brilljanta ideèn att köpa en klippmaskin och några sjysta skär och bara skala din hund när den är en enda stor tova??? Verkar inte vara alltför många hundägare som tänker så. Om Dinas päls blir strulig är min plan att skala henne. En naken padda måste ju vara hur sött somhelst, right? Nämen seriöst, i mina ögon är brist på bra pälsvård lika illa som vanvård. Som att inte mata sin hund tillräckligt, att aldrig gå ut med den eller att inte ta den till vet vid fysiska problem. Jag vill bara fråga folk om de inte brukar duscha och kamma sig själva!! För om de tycker det är viktigt hos sig själv, varför tycker de inte det gällande sin hund. Och särkskilt de som har kids. For shame!!!!! Man skulle aldrig låta sina kids gå med häxnaglar och bruna av smuts och tovor i håret, right???

Jag har en moser (ett märke på klippmaskin) i min ägo, den är precious och jag är grymt förbannad för att jag inte tog med den hit. Så fort Dina har fått nått sår eller nått så tar jag bara fram apparaten och shavar lite på det stället, klockrent med en egen maskin. Älskar o klippa ner hundar, sån befrielse ha ha ha.

aja nog med hatet....för idag he he.

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Nästan så man hoppas att Dina ska få en tova så man får se hur hon ser ut naken, äckligt söt kan jag tänka mig :) Fast hon skulle såklart säkert bli surpadda om du gjorde det....



    xoxo

    2011-11-28 | 20:41:58

Kommentera inlägget här: