The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Lugnet före stormen

Kategori: Allmänt

Idag när jag var ute med hundarna så kändes det verkligen som det lika gärna kunde vara slutet på mars och inte nästan början på december. Underbart milt och soligt väder. Kändes underbart lyxigt. Sen kom stormen nu på runt 5 tiden,började tokblåsa. Och då menar jag TOKBLÅSA!! Hela stugan dunkar. Skulle öppna altandörren för o kolla in stormen men det gick knappt o få upp den pga lufttrycket. Bara glad det inte är snöstorm. Vill ju ha snö men inte SNÖSTORM....det är jag inte redo för.

Tkr tidningarna hissar upp sig så mkt över stormar. Vi ska vara glada att vi inte bor i orkan och tornado-områden. Det är inte så att mitt hus flyger ner för den lilla sluttningen det är byggt på ......eller?

Har haft en skön helg, men ack så kort den var va?? Fast jag ser framemot jobbet imorrn. Mkt som händer på måndagar och det finns ju gränser på hur mkt man kan chilla innan man blir extremt uttråkad.

Snart är det jul. Irma och hennes mamma (och coco såklart) kommer över och firar en liten snabbis med mig. Ska bli himla mysigt även om jag inte styrt upp en jul själv förr. Man litar på att mamma fixar maten och man bara behöver dyka upp och vara lite trevlig (även om jag misslyckas lite där oxå ibland he he). Nu är man vuxen (med marginal) och bör lära sig o kränga ihop lite av det goda till julbordet. Behöver ju inte vara tokavancerad men det är ju heller inte Hjärnkirurgi, det är ju bara mat trots allt. God mat iofs. Älskar julen men är inte så sjukt upptagen av alla de små traditionerna. Tycker det är småmysigt bara.

Sen är det ju januari igen...då har jag varit här i 1 år. Kan ni fatta. Hur snabbt har det inte gått?? Scary.

ha en fin vecka allesammans =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: