The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Höstslask

Kategori: Allmänt

Omg, vädret just nu. Allt är bara lerigt och sörjigt vart jag än går. Hallen ser ut som helvete. Det är blött och fuktigt precis överallt (förutom i mitt hus dårå, det hade varit illa annars). Hönshuset är kaos, kenneln är kaos (golven blir helt geggiga och jävliga). Har hand om hästar och får nu i 4 dagar. Det är sååå mkt meckigare när allt är blött och rått. Slita med presenning täckt av lera och blöta höbalar (eller surballar som det heter på norska *kluck*). Slira runt i hagen med gyttja upp till knäna. Näää nu kan det bara få frysa på så allt blir stelnat och torrt. Jag hatar ju när det är smutsigt och skitigt, så jag får lätt ocd av allt detta slask.

Oh well, nothing last forever, even cold novemberrain..

Familjen passar Katies pärons hund Lotto just nu. Han är kullbror med Berta, jättesöt, springer runt och är sprallig. Tror han ska vara här minst en vecka till. Problemet: Mina hundar AVSKYR honom. Vet inte alls varför. De kommer bra överens med Berta/Petra och Makker (särskilt min lilla Makro) men Lotto, dom ska slåss med honom. Vet inte om det är för att de första 2 ggr som de träffades så kom Lotto bara löpandes rakt emot dom och skulle hälsa. Det är ju då inte särskilt poppis sätt för hundar att träffas när en av parterna rusar rätt på. Tror det började med rädsla från penko (Hon har aldrig reagerat såhär förrut) och Dina hakar ju bara på. Sen när de skäller och morrar och vill att han ska backa, då har han för en bråkdel lackat ur tillbaka innan han vänt och sprungit iväg. Och detta tkr mina hundar är katastrof. Dom kan inte förlåta honom för det. Detta gör ju att jag är lite paranoid när jag går ut, för att han ska komma lös eller nått. Skönt att han inte bor permanent här, för då blir det corgisarna all over again (don`t ask).

Veckohandlade idag. Försöker att snåla med pengarna och bara handla en ggr i veckan. Men idag hade jag noll fantasi när det gällde mat till veckan. Blev mest godis....måste ta tag i det där snart. Det går ju alldeles över styr känns det som.

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Ja fan den där Lotto, tjejerna blev ju helt krigslystna så fort de såg honom, Pen hade raggen rest längs heeeela ryggen. Vilka bitchar dom e ha ha :p

    2011-11-04 | 22:14:30
  • Marre säger:

    Appropå innebandy :P Hur går det med din eye lash tonic/serum whatev? Jag har precis börjat, min heter DHC. Jag som vill att saker ska funka NU börjar bli stånkig redan efter 4 dagars användande, haha! Har det hjälpt på dig?



    Kraaaam!

    2011-11-11 | 22:15:45

Kommentera inlägget här: