The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

?

Kategori: Allmänt

Antingen har jag världens tråkigaste blogg eller världens tråkigaste liv? Oh well...

Idag är det iaf jubelkänsla i kroppen. Var hos vetten med penny för att ta blod och urinprov för att följa upp efter hennes O.D. Och hör och häpna, alla värdena var i sin ordning. Jag fattar inte hur hon klarar sig så galant genom en sån här kris. Hon är en sån trooper. Ibland undrar jag om hon ens fick i sig några tabletter men med tanke på att burken var tom och jag finkammat huset utan att hitta en enda tablett så finns det inte direkt nån tvekan.

På dyrehospitalet är de så supertrevliga. Och så jäkla nice att få svar samma dag. Så man slipper svettas i en vecka. Jag har ju haft detta gnagandes inom mig sen olyckan. Nu kan vi ta ytterligare några steg framåt.

Nån annan som får noll energi den här tiden på året? Man vill bara ligga och glo på dvd: boxar tills evigheten tar slut. Och jag gör ett ganska bra försök på det. Så lite hundar på kenneln. Och även om jag hittar på små projekt såsom att putsa gallrena på alla burar så finns det bara så mkt att (inte) göra innan man står där och stampar igen. Ska iofs ta hand om Hästarna och fåren och lite smått och gott nu Tors-Tis när Katie och Annika drar till kathar och kollar arabhästar. Jag är otroligt nöjd att Katie litar på att lämna över ansvaret för alltihopa när hon åker bort. Jag vill vara en resurs för gården och det har jag uppnått tycker jag.

Bla bla, like I said....boring

Kommentarer


Kommentera inlägget här: