The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

project-chicken

Kategori: Allmänt

jupp, imorrn kickar det igång. Jag ska föda upp kycklingar i min stuga. Har en äggkläckningsmaskin som anlände idag. Project-chicken is on.

Våra hönor har legat på äggen i hundra år nu och inget händer. Det är många faktorer som spelar in i att det inte kläckts några bebisar än. Jag trodde dom bara la sig där och 21 dagar senare hoppar ungarna ut ur äggen men ack nej, inget händer och det är svårt o hålla kolla på vad som är vad, vem som legat längs,t vilka ägg som är äldst. Andra hönor kommer och lägger sig på ägghögarna och lägger fler ägg. Gaaah. jag hoppas ju på en dvärg-kyckling för "lilla hönan" är ju världens sötaste höna och jag vill ha fler som henne. OBS det är inget fel på henne, hon är av rasen dvärghöna. Jag är all exited över detta projekt. Får bara hålla Dina borta från kycklingarna....och kycklingarna borta från vatten....eller hur var det nu lina? =P

Ni kommer få höra och se mer om detta projekt under närmsta tiden.

kluck-kluck




Kommentarer

  • Lina säger:

    Hjälp, jag fick hjärtat i halsgroppen direkt när jag läste äggkläckningsmaskin! Men söta är de ju... Kom ihgå - varma petflaskor inlindade i handdukar (annars skållas kycklingarna) fungerar JÄTTEbra på små frusna kycklingar! :) Lycka till..

    2011-05-29 | 22:13:14
  • Emelie säger:

    Haha, WOW vad coolt! Varför inte lixom? Hoppas det finns någon liten kyckling att peta på när jag kommer o hälsar på :))) xo

    2011-06-02 | 18:57:16

Kommentera inlägget här: