The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Pancake-sunday

Kategori: Allmänt

Yep. FÖr o lätta upp de tunga grå molnen och regnet som har drizzlat ner hela kvällen. Fan va det är gott med pannkakor. Så gott att jag satte igång brandalarmet när jag stekte dem förra gången. Då går ett galet larm, och man måste slå en kod och ringa ett nummer annars kommer brandkåren susandes. Nu har jag lärt mig det. Men det känns tryggt o veta att det är effektivt brandskyddssystem här på gården.

Som sagt, grått och tungt väder, men ack så grönt. Jag trivs ganska bra när det är sånt här väder men det får va lite varmare. Men det går ju inte hand i hand med regn o moln. Det är så himla vackert här uppe på berget när det regnar och är dimma, magiskt if you will.

Har varit väldigt lite hundar på kenneln i helgen. Förra lördagen hade vi 48 och igår vare 28 och idag 18. Det blir en lugn måndag ser det ut som. Och inte så många hundar som ska badas.

E helt kär i en engelsk setter tik, hon är underbar. Jag gillar den rasen skarpt. Har säket träffat 10 trevliga e.s tikar. Hanarna är oxå ok, men känns mer stressade. Kanske för att ingen klipper kulorna på sin hanhund här i norge. Kanske sagt det förr men här har kanske 70 % av alla som har hund hanhund. Och typ 90% är okastrerade. Har säket klagat på detta förr här i bloggen men jag KAN INTE FÖRSTÅ DET!! Förstår ni vilken grejj? Och alla vill ha sin hund på kennel....

ny vecka, nya tag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: