The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Pancake friday

Kategori: Allmänt

och jo just det...hade en pancake monday oxå. Gud jag kan verkligen bli besatt av vissa sorters mat. Jaffa cakes, Bagels och nu pancakes och honey puffs.

När jag var yngre (ung) så käkade vi pancakes varje fredag. Nu när jag själv steker dem så tycker jag synd om pappa som fick stå där och steka en miljon pannkakor till 3 kids.Han gjorde dessutom smeten from scratch och lagade egen fredagsmat samtidigt. Papa got skills när det gäller mat. Jag köper en påse i affären och slänger ner i en skål med vatten, Klart!

Pancake friday....minnen för livet.

Sitter o kollar LOTR 2. Tröttnar aldrig på de filmerna. Men skrattar åt norska texten då och då. Merry heter tydligen MUNTI enligt norrmännen. Ha ha, varför ska man ändra namn.

Skrattar varje dag när jag går på lunch för jag säger alltid till peder "nä nu går jag och käkar" och det tycker han e ett skojjigt svenskt ord (wich I guess it is) om jag säger att jag ska gå o äta istället så säger han "aha, du ska gå och kääääääääääka". Kan svenska vara mer släpigt? I think not =)

btw, project chicken ligger redan efter en dag. Började läsa instruktioner och det är fan mkt man ska hålla styr på. Nu håller jag på o samlar på mig ägg som sen ska ligga nått dygn innan de ska in i maskinen. Hönorna lägger ju inte 100 ägg om dan direkt så jag tror söndag blir en lagom dag att kicka igång på allvar. Jag ska klara detta. JAG SKA KLARA DETTA. Jag ska föda upp kycklingar i mitt gästrum, YES I WILL!!!!!!!!

Ha en fin helg. Jag hoppas det inte regnar imorrn...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Pappa har inte gjort en enda pannkaka sedan huset blev tomt på döttrar! Kan man datummärka äggen m tuschpenna varefter de ploppar ut, kanske!? Lycka till o inget förvånar oss längre:-D.

    2011-05-28 | 10:26:05

Kommentera inlägget här: