The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

mitt i veckan

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit med och kollat när de fixade hovarna på hästarna. De är ju alla (förutom cony tydligen) barfota hästar men de måste fortfarande trimmas och fixas så hovarna håller sig i gott skick. Det var spännande. Tyvärr så har cony som gått utan skor ett bra tag blivit väldigt sårbent och fått spruckna hovar och ska vila nu tills hovslagaren kommer och sätter på nya pjucks på honom. Det blir nog bra. Har märkt av det när vi ridit. Han vill inte gå på grus och går väldigt sakta men det ska nog bli bra igen snart.

BOkat biljett till STHLM i augusti. Ska hem och festa och träffa folk samt slappa pyttelite och sen ska vi bila upp med penny. Yay! Längtar sjukt mkt. Enda som varit trist med att vara här, att inte ha penny hos mig. Men men, så blir det när man bestämmer sig för o bryta upp och dra iväg till ett annat land...

Ska flyga med Dina för första gången. Ska bli mkt intressant upplevelse. Hon får va med i kabinen. Sitta i en lite väska men som tur är så är resan bara ca 55 minuter, det klarar min krigarprinsessa galant. Hon är inte den lättstressade typen u see. Men still, att gå genom kontroller och hänga på flygplatsen med en hund. Hur funkar det egentligen? Det ska jag berätta för er när jag upplevt det.

Det var riktigt knixigt och boka hundplats. Man måste boka, sen ringa sas så lägger de in en förfrågan. Om det inte går så måste man avboka, få tebax sina cash och sen boka ny resa och en ny förfrågan. Jag fick SCORE på första, yay! Det får inte vara mer än 2 hundar i kabinen per flygning och maxvikt är 8 kg med väska och väskan får bara vara 40x23x25, så det blir till att slimma paddan lite under sommaren. Usch hemska tågresan på 6 timmar är ju värre för henne. Nää inte om vi inte måste lixom...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: