The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

kos?!

Kategori: Allmänt

Här i norge är allt bara kos. Det är det ända alla säger, jag kan inte riktigt knyta ihop logiken i när man ska använda det. Tror det är typ som "ha det bra", "nice". Norskan är ett spännande språk, och jag tycker det är supergulligt språk. Men de har en del ord som betyder flera saker. Bilder t ex, det kan vara både foton och tavlor. Men jag suger in allt som en liten svamp.

Agurk = gurka
Gnagsår = skavsår
 
anyways, det var dagens språkreflektering.

Imorrn kommer päronen. Jag skrev en lista till de så de kommer med massa grejjs från swed-landet som jag kräver. Tex pulvermos, chockladkakor, falukorv, ect. so exiting. Och det ska såklart bli supermysigt o ha de här. Kommer imorrn kväll och reser på söndag. Jag har fixat ledigt så vi ska bila runt lite här i krokarna.

oh btw var på storsentret idag efter jobbet. Asså det där stället. Man går vilse varje gång man e där för fan. Det är så stort, nordens största inomhusköpcenter. Jag  e inte ens säker på att jag varit i varje del av centret för jag får oftast en stroke halvvägs. Hallå man bor ju på landet, man e ju lite ovan vid detta myller av folk och dessa blanka golv he he. Anyways, hittade en del sjysta grejjer. Älskar deras platekompaniet. Det påminner om UK:s HMV.

latter

Kommentarer


Kommentera inlägget här: