The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Jag gillar landet...

Kategori: Allmänt

MEN jag gillar inte insekterna...ugh. You won`t be seeing me camping out in a rainforest anytime soon. Ååh jag tycker det kliar och kryper i håret och på benen. Nojjar för fästingar (de behöver man ju iofs inte bo på landet för o plågas av). Spindlarna är värst som ni redan vet. Hittade en sån jävla stor en i kenneln så jag blev inte ens rädd, bara amazed. Den var gross. Men jag fick upp den på skaftet på moppen och tog ut den (detta var efter den tagit sig ett bad i rengöringsmedelvattnet som jag städar med. Sen skulle jag lixom slå till lite med moppen så den ramlade av utomhus, och poff så var den spårlöst, ni kan förstå att jag gick och tittade på kläder och hår lite om vartannat för o försäkra mig om att den gigantiska spindeln inte flygit upp på mig (för det är ju mest logiskt när jag väl fått den utomhus, RIGHT?).

Började trimma macker igår. Ack sån fin ryckpäls, släpper som smör i en upp och nervänd stekpanna. Men han tycker inte att det är så skönt (konstigt?) så vi tar det i små omgånger. Nu ska han bli vårfin och jag ska ta mina trimmtalanger och make it happen.

Nää nu ska jag sussa och sen jobba lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: