The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

It`s FRIDAY....again

Kategori: Allmänt

inte för att den betyder så mkt för mig, jobbar ju hela helgen så det blir ett jobb maraton på sammanlagt 13 dagar, men vem klagar, jag jobbar mot ett mål så alla xtra pengar välkomnas med ballonger o konfetti.

Slutade tidigt idag, hann gå på jättehärlig powerwalk med dogsen, det är inte bara jag som får träning av o gå i alla dessa backar, hundarna blir fint tränade i musklerna av bergspromenaderna. Dina såg en katt sitta vid ett hus men kunde tro det eller ej gå förbi utan o bli helt vild o galen, såååå duktig, jag blev helt överlycklig för hon brukar bli ganska pinig när hon ser en katt. Slutar med att jag måste typ lyfta upp henne och avlägsna henne från platsen (varför bära? Jo för att släpa sin hund längs asfalt så selen nästan glider av känns lite gammalt o brutalt).

Inne i en fas då all mat är äcklig o jag e inte sugen på nått alls. Och jag har kommit in i nån konstig rutin då jag går o lägger mig/somnar svinsent vilket gör mig totalt ur form.

Så allmänt e det lite pissigt just nu men jag har haft större problem i mitt liv. No stress


Så här kommer lite bilder för o pigga upp lite


Dina och ett ägg?!

4 pers för o brotta ner "mammas gutt"..

Det slutade med att han fick klippas stående, JUST LIKE THE KING HE IS =)

Fårskallar med päls....

och lite nakna fårskallar <3

padda solar

ha en bra helg y`all

Kommentarer


Kommentera inlägget här: