The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

grå söndag

Kategori: Allmänt

Dagarna börjar likdant. Först sol och växlande molnighet men sen framåt eftermiddagen så blir det tvärmulet, stormigt och kommer regnet som pissar ner hela kvällen. Kul.....när fan kommer sommaren till Norge?

Ska iväg och jobba lite xtra snart. Mkt hundar som ska ut ikväll. Brukar gå förbi på söndagarna och kolla in läget på kenneln. SÅ jag inte får en chock när jag kommer på måndagen. Ha ha, nää men jag vill hålla koll på saker och ting och se om det är några nya hundar samt vilket skick lokalerna är i. Som ni vet är jag slaviskt pedantisk så när jag jobbar är allt i toppskick för det mesta.

Har verkligen kommit in i typ en koma-stadie. Jag vill bara inte göra nånting....bara ligga o glo på teven typ. Även om jag oxå tycker det känns tråkigt och slöseri på livets dyrbara tid så kan jag inte förmå mig själv till o styra upp nått annat....bläääää.

Kollar på "toddlers and tiaras". Jag tycker sånt skit är totalt sinnessjukt. ALLA tycker sina barn är de sötaste men VARFÖR ska man exploatera sitt barn på detta sätt. Det är som att ha en levande barbie-docka för vissa. Slutade man inte leka med dockor för längesedan? Varför ska man lära barn o tävla i skönhet. Sickening! Förbjud!! Jag ska inte kolla mer. Tänker inte ge luft åt sånt skit.

Alla är vackra på sitt sätt. Det du inte tycker om med dig själv kan vara nått som någon älskar dig mest för...tänk på det...

appropå skönhet. På tisdag ska jag kolla upp om jag är kandidat för ögonlaseroperation. Har tröttnat på skaviga linser och obekväma störiga glasögon. Men jag har inte alltför stora hopp då emelie redan kollat upp sina ögon och fick ett negativt svar på om hon var kandidat för laser. Jag försöker dämpa mina förväntingar för o inte bli besviken...vi e ju tvillingar, tror vi har samma slags synfel men jag måste kolla upp det iaf. Här i norge är det ganska billigt. ca 22 000 svenska kronor. Men om jag är kandidat så är det ändå inte aktuellt för om minst ett år då man ska ha oförändrad syn i minst ett år.

ha en bra vecka

Kommentarer


Kommentera inlägget här: