The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

full moon

Kategori: Allmänt

det var det igår, HELVETE vad jag sov dåligt! Helt slut idag.

Jag är på en wild goose chase efter en sele till Macker. Först köpte peder en, den var för lite, sen bytte jag den och köpte en som var för stor och skavig (och ursäkta mig, 299 för en alac basic sele?? Ni hundfolk vet vilken jag pratar om. E inte det lite pricey, hon sa att den kostade lika mkt som selen peder köpt, I think not!!) så jag lämnade tebax den och fick cash och nu är jag på jakt igen.........nästa gång ska jag ha taxen med mig tror jag. Så nu springer han fortfarande runt vild som vinden här på gården. KAN INTE FATTA ATT MIN TIBETANSKA SPANIEL JAGAR MEN INTE DEN HÄR TAXEN????!!! Hörde ett skrik häromdagen, trodde han gjort sig illa i nacken men nej nej, när jag rusar ut för o se efter så sitter han blickstilla medans kitty (katt) strosar förbi honom. Han är livrädd för kitty. Dina hade gone ghetto on her ass (inte med framgång dock).

Kallt som fan ute just nu. Idag haglade det till och med. Jag tappar lusten totalt när det är kallt o grått, vill bara sova. Jag är som en reptil, jag rör mig långsamt när det är kallt, totalt oeffektiv!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: