The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

friday

Kategori: Allmänt

Åkte till sandvika tidigare ikväll, använde sista krafterna för o avsluta denna jakt på en sele till macker. Tog med mig taxen denna gång, annars blir det bara fler vändor för o byta sele-helvetet. Problemet med macko är att han tydligen spyr när han åker bil så jag tog en gigantisk typ kattbur och stoppade in honom där. Han fick ingen middag heller innan vi åkte men ändå låg han o simmade i sitt kräk när jag väl skulle ta ut honom. Täckt av kräk gav vi oss ut på stan. Hittade en sele efter 2 sekunder i butiken, en mjuk puppia sele, perfa. Sen struttande han runt på stan med kräk och nya selen på sig, vackra tax =), helt obekymrad över miljöombytet.

Fredag idag, jag ska jobba imorrn så firandes är inte enormt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: