The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Kategori: Allmänt

omgomgomgomgomgomg....JAG VAR BRA KANDIDAT FÖR LASEROPERATION!!!!!!!!!!!!!!!!

yay!!!!

Ska operara ögonen. Ska bli så skönt. Slippa skaviga linser och glajjer som är ivägen.

Jag är absolut ingen linsbärare utan problem. Jag kan inte ha dem länge. Jag blir trött i huvudet av att jämt vara trött i ögonen. Det fastnar alltid hundhår som sitter o skaver. Kan absolut inte titta på teven eller datorn med dem länge. köra när jag är trött ect ect.....

Och glajjer, dom e ok men jag känner mig inte hundra procent bekväm med dem..... nää det blir helt enkelt enklare utan dem. Och jag har räknat ut att efter 7 år av linsköpande så har jag gått jämt upp med operationskostnaden.

Bra pris och urtrevliga klinikmänniskor på LASER FOR ALLE i sandvika. Kostar 19800 nok som blir ungefär 22 000 sek så det är ett toppenpris. Det här var bara en förundersökning men jag kmr kunna göra operationen ganska snart. Behöver inte vänta ett år som jag trodde jag var tvungen. Och jag har pengarna ju, rik som jag är nuförtiden =)

Fick dock skumma droppar i ögonen som vidgar pupillen. Jag såg ut som jag tagit typ 10 ecstasy tabletter ha ha. Och mådde jävligt illa av allt ljus. När jag kom ut från köpcentret så fick jag typ hålla för ögonen. Blir ju otroligt ljuskänslig av dessa droppar. Fick skjuts hem (tur att jag inte tog bilen, shit det hade inte gått o köra). Sen jobbade jag resten av eftermiddagen. Lite jobbigt men det gick. Kändes som kunderna tittade lite skumt på mig med mina kolsvarta ögon ha ha, oh well.

Nu har jag såklart hodepine from hell!! Men är otroligt glad och relaxed nu när jag vet att det går.

Kommentarer

  • Marre säger:

    Grattis! Jag kommer ihåg när C opererade sig, han var den 1 av 100 typ som får total smärta efteråt. Jag hämtade en blind gråtande människa, men ändock så lycklig vill jag minnas haha!

    2011-06-03 | 20:57:40
  • m säger:

    ha ha ha, kommer bli så før mig oxå sækert. Kommer ligga o gråta ensam i min stuga hela den helgen. Hepp! Jag som tænkte maila c och fråga lite om hur operationen, men kanske inte dårå ha ha.

    2011-06-08 | 09:12:50
  • Anonym säger:

    Jo tack!! Vem vet inte hur det känns när de droppat pupillvidgande jox i ögonen!! Nermulet känns som stark sol!

    2011-06-09 | 16:09:18

Kommentera inlägget här: