The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

woo hoo

Kategori: Allmänt

Imorrn åker jag. Det blir mkt resande hit och dit närmsta veckan, men det känns bra. Jag kräver spänning och tvära kast i mitt liv ibland =)

Upp tidigt imorgonbitti. Taxin kmr hit vid 06.00. Jag har knappt packat, hälften av skiten kan jag ändå inte packa nu för jag ska använda det imorgon. Ska inte packa några kläder, ska köpa allt där ha ha. Palla att släpa på dövikt som man inte kmr använda ändå.

Ska åka tåg till Sthlm, få lite tid i sthlm och sen på torsdag drar jag och Emelie till Glasgow (eller ja, vi landar i edinburgh men glasgow är målet). ÅÅÅÅÅH DET SKA BLI SÅ KUL =)

Anledningen till att jag åker tåg är för att jag nummer ett ville resa med emelie, trist att flyga och allt det där själv. Gardemoen är ju supernära och det tar bara en timme till skottland men det är ju den lilla detaljen med Dina oxå. Jag ville att mamma och pappa skulle passa henne nu när jag är borta. Jag tycker kenneln är bra på många sätt men Dina är ingen kennelhund, hon är inte van vid det och vid 8 års ålder så känns det inte som jag tänker tråckla med att vänja henne heller. Jag brukar ju aldrig ha problem med att få hundvakt till henne ändå. Kanske skulle kunna ha henne nere i kenneln över nån dag, men inte en vecka. Min lilla prinsessa, vad gör man inte för sina hjärtan?

Lämnade in Macker i hans kennel nu ikväll. väldigt hjärtslitande. Såg från fönstret hur han stod och skällde lite ute i sin rastgård, min lilla baby. Har verkligen blivit fäst vid honom. Han har inte varit några problem alls nu här hemma. Jätteduktig på alla sätt och vis, och väldgit kramig och kontaktsökande. Eller ja, idag snodde han en kaka, då var han inte duktig..man måste ta undan allt som en liten tax kan tänkas gnaga på.

Ska bli skönt med lite ledigt men känns ändå lite trist att lämna kenneln i en hel vecka. Jag gillar ju o ha koll och när jag kmr tebax så kommer jag ha noll av det. Men ska bli spännande och se hur mkt av snön och isen som smält undan. Kommer vara ett nytt ställe när jag är tebax. Bara idag så har jättemkt bar mark kommit fram under snön......och ganska mkt bajs (jävligt mkt om jag ska vara exakt). Ni vet längs vägkanten när allt bajs folk inte plockat upp kommer fram? Ja då kan ni tänka er hur det blir i hundgårdarna....shitloads of shit. Ja, vi mockar varje dag men när det snöar hela tiden så är det mkt som man inte hittar under snötäcket.

Nu blire inget bloggande på en vecka.

Ha det så bra allihopa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: