The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Vilken härlig lördag jag haft

Kategori: Allmänt

ville bara säga det. Har hunnit med så mkt men ändå inte blivit stressad som jag brukar bli när jag satt upp för mkt på tapeten.

Vaknade tidigt imorse och käkade frulle och kollade teve i flera timmar. Eller egentligen väckte hundarna mig halv 6. Dina satt och tittade på mig och var pigg som en mört. Hon brukar ligga o slagga så länge jag ligger och slaggar så jag blir alltid lite nojjig när hon är vaken vid den tidiga timmen. Då är hon alltid hungrig. Hon fick xtremt lite mat i fredags för den var nästan slut där på kvällen. Jäkla tjockis-padda. Så då gick jag ut och kissade båda så jag kunde dyka in under täcket i ett par timmar till. Tills de väckte mig med att börja leka en vild lek med varann. Jag har väntat i alla dessa år på att Dina ska leka med andra hundar. Hon lekte med bästis Elvis när hon var valp, lekte med Prada, lilla yorkien och sen lite med venca (men hon var för hård, tror inte Dina tyckte det var kul egentligen). Men nu när det lekte blev jag hönsmamma istället. "akta möblerna, Macker försiktig med henne" och annat trams. Det slutade med att Dina juckade lite osäkert på Macker och sen blev hon arg när han provade att jucka tillbaka. Dom har jagat varann och busat under hela dagen, fattar inte vad som hände. Hon beter sig lite som en löptik, typ retas och är intresserad.

Anyways. Åkte till storsentret och kollade grejjer. Vad har hänt med mig. Jag åker och shoppar och det enda jag handlar är hundgrejjer på claes ohlson......det är så....manligt?! (Och återigen snålt, fast det var inte planerat, hittade jättefin vattenskål). Sen träffade jag en svensk tjej som Katie har fixat ihop mig med. Hon var dock mer amerikan då hon bott i frisco de senaste 12 åren men det var kul ändå, hon var trevlig, vi gick och kollade grejjer och fikade. Alltid kul att träffa nytt folk, särskilt som hon bara bott i Norge i 6 mån, då är vi på samma nivå lixom.

Sen var jag så taggad av kaffet så jag gick på tur med hundarna i 1,5 tim, gick ända till skidbacken och hem igen, nice.

Och sen klippte jag Dina, OCH badade henne.

och klippte klorna på Macker, honom orkar jag inte rycka än, hatar och rycka hundar, så jävla jobbigt.

Dina blev Fin, men ser lite galen ut, hon var duktig dock. Knorrade över tassarna men satt och blundade när jag klippte bröst och öron och lite så, stod helt stilla när jag klippte byxorna, som en showdog ha ha.

Vill att hon ska va fin när hon träffar Mormor och Morfar om typ 10 dagar.

11 dagar till Glasgow, yay!!!

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Haha, vilken liten snuskpadda ;p



    Faaaaan vad kul det ska bli när du kommer hit nästa vecka! Snart bara en vecka kvar :D



    xoxo

    2011-03-14 | 14:01:58

Kommentera inlägget här: