The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

småsur

Kategori: Allmänt

Idag har varit en bra dag, ,känns som den varit hundra år lång men det blir väl så när man har varit ledig och hunnit med massor av saker. Säkert fått 4 timmars motion idag på olika sätt. Gå på långtur i nästan 2 timmar, ridit och varit och handlat (yes, upp och ner för mardrömmsbacken).

Cony mår mkt bättre nu efter koliken. Ville att han skulle få röra på sig men ändå inte köra det hårdaste, men som vanligt var han vild och på hugget. Tänk att han måste hoppa över 2 bommar som ligger på marken, räcker inte med att lugnt trava över dem, han måste trava OCH SEN TA VÄRLDENS SKUTT och sen trava vidare, helst galoppera lite oxå utan att jag bett om det. Det är inga problem att galoppera men inte när han känner för det. Och jag tycker han blir för ivrig och okontrollerad om han får löpa amok hursomhelst. Vi jobbar vidare helt enkelt.

Känner mig lite smådeppig och sur idag. Tycker lite synd om mig själv och känner mig lite ensam. Man flyttar och inte en enda människa kommer ihåg att man lever, typ =(. Antar att det kommer kännas så lite av och till detta år utan kanske egentlig anledning, skulle ju vara konstigt annars. Men det värsta jag vet är när folk bara droppar av och beter sig skumt mot en och du har ingen aning om varför? Och sen tänker jag alltid, varför ska det vara mig det är fel på? Det är det första jag antar lixom. Kanske är den andra personen. Men såklart så ska man ha en inbyggd will-to-please och ta på sig ansvaret för alla relationer. Åh jag blir crazy av att sitta här i stugan och filosofera. Det är ingen svaghet att ha en will-to-please. Att vilja vara där och stötta och bry sig om andra, att göra folk tjänster, varför ska man vara så inne i sitt egna hela tiden. Ja, när jag ser 2 tjejer som irrar runt på bilvägen mitt i natten såklart jag plockar upp dem. När nån behöver hjälp med hundpassning eller nån kris så är det klart jag ställer upp, hoppar in och jobbar extra när folk verkligen behöver vara lediga det är en självklarthet......bara det att jag undrar var min hundpassning är, vem tar mitt extrapass och var alla finns när det är kris?

Vältra sig lite i självömkan. Men jag har mkt och tacka för oxå..

Råkade färga en tvätt idag. Första gången i hela mitt liv. Allt blev lite konstigt blått....

I need a drink and a smoke

Kommentarer

  • Lina säger:

    Åh, vi är så solklart släkt! KRAM!

    2011-03-21 | 21:27:20

Kommentera inlägget här: