The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Småsliten

Kategori: Allmänt

Har jobbat mkt nu i veckan. Man blir trött men inte döende trött som jag blev efter nästan 6 dagar i rad på Ica, det är ju ganska relax för stunden, inte så mkt hundar. Jag får samla mina krafter inför påsken, då blire fullt hus igen. Men lite mindre hundar gör ju att jag kan fokuser ännu mer på var och en. Denna vecka har alla hundar varit ute i löpegården varje dag och jag har även hunnit ha sidprojekt som att skura alla hundsängar.

Tycker det är så fantastiskt kul att jobba på kenneln. Älskar att se till att alla hundar (och katterna även om dom inte kräver lika mkt jobb) har det bra, lösa olika problemsituationer, lära känna dem, bada och pyssla om dem. Jag vill nästan inte släppa ifrån mig dem på helgerna men man kan ju inte jobba jämt, har ju mina egna hundar att skämma bort oxå.

Försökt gå på Tur med hundarna (mina egna) minst varannan dag (då menar jag långtur och helst vill jag gå varje dag), kämpar fortfarande med Dinas övervikt, vet inte om jag blivit hemmablind för jag tycker hon ser fet ut typ jämt =(.

Cony har haft Kolik i veckan, så jag har gått på tur med honom oxå, lite omväxling jämnfört med hundarna haha. SOm tur var så var det inte allvarlig kolik så han repade sig ganska snabbt, idag var han pigg som en mört.

imorrn äre fredag =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: