The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

LÖrdags-kaos

Kategori: Allmänt

Imorse var jag uppe halv 8. Skulle hinna fixa och städa innan Lina, Anders och Felix skulle komma. Men sen började jag kolla på ett program om pandor på animalplanet....och sen sprang tiden iväg och jag hann bara börja dammsuga innan det knackade på dörren och in kom den dansk/svenska familjen.

Lite tur att jag inte städade för det blir alltid stökigt med flera pers i huset och ett litet barn. Men dammsugningen borde gjorts för Felix kröp en meter och såg sen ut som en hårboll ha ha.

Blåste som fan idag. Dina var helt uppe i varv för hon trodde det var någon på taket igen (igår var polacken uppe o skottade i typ 2 tim, Dina fick nästan hjärtattack).

Ut i blåsten och snurra runt med hund och flexi, tappade bort L,A och F ett tag, sen kom de dragandes på en pulka där det låg ett litet paket med en bebis i, han slaggade. Han slaggade till och med när hundar stormade runt och skvätte snö på honom uppe vid låven (stallet). Red ett pass för celine, hur kul som helst och cony var väldigt duktigt och varm. Hittade hans svaga sida så nu ska jag jobba mer med den. Sen upp och chilla. Felix hade varit sjuk senaste dagarna och sen kräktes han o grejjer så de åkte in med honom för o kolla o han fick medesin (inga c:n i norge he he) och nu sussar han medans jag passar honom. Otroligt svårt jobb =P. Jag nätar medans jag lyssnar på när han andas och sover, skitlätt!!

Så middagen med familjen här på gården blev inte som planerat, vi fick äta i omgångar men så är ju livet och det funkar bra ändå. Fick många bra insikter när jag pratade om jobbet och gården med Lina =)

Dina har återigen bevisat att hon funkar klockrent med barn. Är så glad att hon känner sig trygg med dem och bara går undan om hon störs. Hon lägger sig gärna brevid eller sitter och tittar på Felix när han sover i sin lilla säng.  Är även väldigt glad att jag lärt henne att inte vakta saker mot människor för felix spanade in hennes dentastix några gånger, sånt som man inte tänker på kan bli en konfrontation mellan litet barn och hund.



Kommentarer

  • Emelie säger:

    Vad kul med besök! :D Dina är ju jättefin med barn, kommer ihåg när vi var hos Gunnar o Kerstin för flera år sen och det var ett helt gäng livliga små barn där och Dina låg raklång och sov mitt i deras lekring, ha ha. Padda är snäll =))



    Btw, min bil är inne på verkstaden, något kaiko med motorn. Fy fan alltså, tur att det går på garantin för det är ju ett dolt fel, men dom gjorde ju en totalservice (sa dom, nu undrar man, pappa sa att dom inte har tvättat motorn för den är full med barr fortf) så lite konstigt att dom inte märkte nåt? Men det är deras loss mer än min, fast jag kan ju inte köra nu i helgen, ska köra extra mkt nästa helg lovade pappa :D



    xo

    2011-03-06 | 10:14:25

Kommentera inlägget här: