The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Hello, my name is Miriam and I´m a euroshopper....

Kategori: Allmänt

Shit, kommer på mig själv med att köpa massor av matvaror av märket Euroshopper. Det var ett märke jag såg ner på hemma, men här så dras jag till dessa varor som en fluga till socker. Gulp, känner mig extremt snål när jag gör det men let`s face it, det är så GALET dyrt med mat här. Jag måste rucka på min vanliga lyx. Köpa lasangeplattor som kostar 29.90 eller e.s för 12.90. Smakade lika bra. Man blir rädd, man tror att det ska smaka rumpa om allt detta billiga. Jag köper mängder av euroshoppers Jaffacakes, jag är beroende. Har typ ätit upp 12 askar sen jag flyttade hit....jag har varit här i typ 6 veckor, u do the math. Lagrar de urätna kartongerna i garderoben och använder de som aktiveringsleksaker till Macker och Dina. Japp, här hemma sysslar vi med recyling. Jag ska köpa på mig rätt mkt torrvaror när jag är i sverige, typ te, pasta, påssåser, godis, the essential stuff lixom he he. Särskilt te, vet ni att jag dricker te för minst 2 kr om dagen.

Som tur är så bor jag lite isolerat så det blir inga svängar till butiken var och varannan dag, så jag gör inte av med mer än jag gjorde hemma egentligen.

Nää nu ska jag kolla pitbull and parolees =). Får bli mer vettiga historier när jag har tid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: