The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

god is spelled dog backwards....

Kategori: Allmänt

bloggtystnad i ett par dagar. Har verkligen haft fullt upp hela veckan, har jobbat minst 10 tim per dag men det är kul och det ger mig full kontroll på allt som sker nere på kenneln och det är så jag gillar att ha det. Dessutom slutade mitt internet att funka i nästan 2 dygn, CHOCK!! he he.

Såg på "Bones" och undrade varför i helvete cesar Milan var med? Jag kluckade gott åt hans "nya" karriär som skådis. Cesar Milan är ett hett ämne i hundvärlden. U are either with him or against him. Jag är against i stort sett allt han gör, han tränar inte på ett sjyst sätt. Även om jag håller med honom att motion och stimulans kan bota mkt problembeteenden.....bara det att ryck och slit i nacken, skrämmseltaktik och påhittade "vargmamma-handen" samt lite stackelhalsband och sånt som jag sett han använda inte hör hemma när man tränar en hund. Man ska inte knäcka hunden lixom. Bara acceptera att USA ligger rätt låååångt bakom sverige när det kommer till hundträning. Om man ska lyssna på nån hundtränare på teve så ere victoria stilwell, hon använder klicker och allt och är toppen tkr jag.

Här går folk med sina vorstrar och mallar i flexikoppel....det tycker jag känns lite konstigt..

I helgen är jag ledig och min mentor tillika kusin Lina och hennes man och barn kmr och hälsar på. Det ska bli toppenkul!! Lina har jobbat här på kenneln för flera år sedan och är anledningen till att jag är här nu =)

Nu har jag hodepine....trevlig helg ya´all

Kommentarer


Kommentera inlägget här: