The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Får man bli lite upset?

Kategori: Allmänt

När man bänkat sig framför teven och gett hundarna varsitt tuggben, fixat en skål chips (som jag iofs inte kan känna smaken av då jag tappat smak och luktsinne althogheter för tillfället). Ska kolla på "pitbull and parolees" på animal planet, typ ett av de få program jag följer i veckan....och sen är det massa jävla störningar så man inte ser eller hör nått. Man blir fan besviken på riktigt!! Måste kolla om det går i repris. MOTHER PUCKER /%/&¤&%

Idag har det snöat hela dagen, japp ni hörde rätt. Jag som kom fram till att norge är varmare än både sverige och skottland varit senaste dagarna. Nu är allt åt helvete. Som tur var brukar sånt här smälta bort rätt snabb när det väl börjat bli varmt ute, but still. Fast Dina och macker hade kul i snön och busade och var söta, då är det kul iaf. Men jag som skulle gå på tur imorrn, första vårturen på torr väg. Nehe.

Mkt hundar nu. 32 nu ikväll. Brukar inte vara så många på en torsdag. Det är skojj. Det är ett ganska bra gäng hundar. Ibland har man de som bara ÖDELÄGGER. Nu har vi typ bara en sån, kanske 2. Massa små söta cockrar och en mops som jag bara avgudar. Så himla kul o va tebax på jobbet igen. Mådde faktiskt lite bättre idag. Inte samma febervärk som jag hade igår. Har återfått kontroll över alla städrutiner och sett till att alla hundar fått vara ute och springa och leka i rastgården både igår och idag. Alla utom felix terv dårå....igår tog det 45 min att få in honom. 45 min då säkert 5 andra hundar hade fått tid att ha det gott i rastgården oxå.....jag ville strypa, men sen är han ju så underbart söt oxå.
I helgen vet jag inte vad som händer. Vet inte ens om jag är ledig. Men om jag mår bättre ska jag försöka ta och rida lite. Hälsade på cony idag och han tittade på mig typ som "who are u"?? Jag älskar den hästen <3

nä nu har teven repat sig....yay måste kolla p and p det som är kvar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: